Avatar billede ikaros999 Nybegynder
29. januar 2001 - 22:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hvilke photoshop 6.0 settings skal jeg bruge til på pc i dk

Jeg ved af erfaring at farveregtighed er et kæmpe problem med billedbehandlingsarbejde. især når man skal have levet noget på en reproanstalt/ude, passer farverne og gamma ofte ikke.Hvad skal jeg gøre for at få korrekte faver og gamma i forhold til de nuværende standarder i dk,så jeg roligt kan aflevere et stykke arb. feks, til et tryg,print eller lambada.
Avatar billede ikaros999 Nybegynder
29. januar 2001 - 23:00 #1
kender du nogle danske sider der har oplysninger om photoshop og farvesettings og standarder.
mvh.christian
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. januar 2001 - 23:12 #2
Du kan købe bogen Colour Management i praksis fra Forlaget Grafisk Litteratur.

www.grafisk-litteratur.dk

Her er nogle filer til kalibrering af farver:

ftp://ftp.photodisc.com/pub/test_targets/

Punktet bøger i følgende link indeholder nogle nyttige pdf filer:

http://www.grafisknetguide.dk/

/per www.kazoma.dk
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
02. februar 2001 - 03:29 #3
I det nyeste (eller forrige?!) nummer af DigitalDesign er der en vejledning/anbefaling til hvordan man skal opsætte PS 6.0.
Inden du evt. køber bladet (dyrt og få sider) bør du bladre ind og se om det er det du søger...

Med venlig hilsen i øvrigt