Avatar billede rossonero Nybegynder
19. februar 2004 - 10:25 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke åbne Oracle net

Jeg har en server som fra starten var pre-installeret med Oracle 9I - når jeg forsøger at åbne "net manager" eller "net configuration management" sker der intet - dvs. man kan se der et øjeblik kommer et "timeglas" , hvorefter der intet sker ?

Hvad kan det skyldes? - jeg går ud fra at de 2 ting er installeret, ellers ville de vel ikke ligge under Oracle folderen.
Avatar billede rossonero Nybegynder
22. februar 2004 - 20:32 #1
ok - findes der en "oracle Xpert" herinde, som vil ofre 5 minutter på et par spørgsmål jeg har ?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
24. februar 2004 - 11:44 #2
Hej,

Har først set dit spørgsmål nu..
Det kan skyldes flere ting det problem du ser:

1. Har du ændet i din PATH på maskinen, så du ikke har dit oracle home først i pathen ?
2. Kører du mere end 256 farver på maskinen ?
3. Har du installeret noget andet java på maskinen ?
4. Får du en launch.exe i din taskmanager i et øjeblik -hvorefter den dør ?
5. præcis hvilken version kører du ?
6. Er det en Pentium 4 ?

Har du de filer der skal være for at starte network assistent ?
C:\oracle\v92\bin\launch.exe "C:\oracle\v92\network\tools" ..\network\tools\netca.cl
Avatar billede rossonero Nybegynder
24. februar 2004 - 14:47 #3
1. Path`en står som aller først
2. 16 bit farver
3. nej
4. Der sker intet i task manager når jeg prøver at starte den. Når jeg dog prøver at starte net configuration assistent kommer der et øjeblik en "sysfader" i task manager, hvorefter intet sker eller starter op.
5. Oracle 9I
6. Det er en Xeon 2.2 Ghz

Launch.exe har jeg
Har dog ikke en tools mappe under "network"

Er det slet ikke installeret ? .. hvordan får jeg tilføjet det ?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
24. februar 2004 - 23:54 #4
så lyder det som om det ikke er installeret korrekt! Prøv at starte installeren, og vælg reinstall på de produkter du ønsker.
Avatar billede rossonero Nybegynder
25. februar 2004 - 08:33 #5
Hvordan får jeg det installeret igen. Jeg har en oracle universal installer .. men der er det kun muligt at "remove" de forskellige Oracle enheder ... man hvor kan man tilføje ting fra ?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
25. februar 2004 - 14:25 #6
sæt cden i og start din installer derfra... du skal videre i installationen - ikke vælge det punkt hvor du kan afinstallere.. !
Avatar billede rossonero Nybegynder
25. februar 2004 - 15:13 #7
ok :-) tester lige så gir d point :D
Avatar billede rossonero Nybegynder
03. marts 2004 - 16:40 #8
Det hjalp intet - så jeg prøver at fjerne oracle helt. Undskyld svar tiden - sgu rigelig travl for tiden
Avatar billede rossonero Nybegynder
15. marts 2004 - 19:45 #9
Efter jeg fjernede det hele og lagde det ind igen, kunne jeg komme ind...

Men vi deler point :) .. håber snart på lidt mere hjælp pnielsen .. omkring Oracle