Avatar billede morten_leth Nybegynder
19. februar 2004 - 09:04 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Test af internet linje, hastighed.

Jeg skal bruge et program til test af internet linje... jeg VED at der er tonsvis af spørgsmål her på eksperten... men jeg kan ikke finde det rigtige at søge på, men det skal helst være et program og ikke en internet side da de som regel ikke er så nøjagtige...
Jeg har prøvet et der hedder TPTEST3... eller noget alá det. Det kan jeg ikke få til at virke.
Avatar billede vjacob Nybegynder
19. februar 2004 - 09:10 #1
TPTest3 er ellers udemærket, synes jeg (har aldrig haft problemer med at få det til at virke). Kan du gå mere i detaljer med, hvorfor det ikke virker?

Tptest er iøvrigt anbefalet af Telestyrelsen, og det er teknisk et udemærket program, er mit indtry. Det anvendes også i Sverige.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
19. februar 2004 - 09:13 #2
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
19. februar 2004 - 09:26 #3
Så blir' det da ikke nemmere:

http://81.19.245.211/speedtest/speed.php?dw_speed=2168&up_speed=740

Det skal lige siges at du ikke kan bruge ovenstående link da det er min linie men skal bruge dette:

http://81.19.245.211/speedtest/start_test_2.html

Slå også lige din firewall fra da det kan konflikte.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
19. februar 2004 - 09:33 #4
grunden til det ikke virker det er fordi den ikke kan komme i kontakt med den server den står til at koble op til hvilket er
master.tst.dk
den kan ikke hente server liste.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
19. februar 2004 - 09:36 #5
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
19. februar 2004 - 09:40 #6
Hehe. Og det er på dit 56K modem ikke?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
19. februar 2004 - 09:44 #7
hehe.. jow... det er det... ;-) det en gal linje.... den kan også blive vildere.. man tuner den bare lidt...
http://81.19.245.211/speedtest/speed.php?dw_speed=100000012&up_speed=1000000
Avatar billede vjacob Nybegynder
19. februar 2004 - 10:06 #8
http://81.19.245.211/speedtest/speed.php?dw_speed=25149&up_speed=16554 <- min.

Men tptest er stadig mere præcis. Der får du flere detaljer med. Du kan fx. se både hvor hurtig forbindelsen er på UDP og på TCP.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
19. februar 2004 - 11:03 #9
jamen hvad kalder din op til.... samme som min??? master.tst.dks
Avatar billede morten_leth Nybegynder
19. februar 2004 - 11:03 #10
uden s til sidst self.... en lille taste fejl... ;-)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
19. februar 2004 - 15:48 #11
Hvem vil have noget point... ;-) kom med nogen svar så fordeler jeg dem som jeg finder bedst....
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
19. februar 2004 - 20:40 #12
vjacob - Den på tdc bruger også UDP og Tcp de skriver:

Testen indeholder to testsekvenser, hvor der måles på henholdsvis up- og downloadhastigheden via UDP. UDP sender og modtager i modsætning til TCP alle data på én gang og registrerer derfor kun de data, der når frem.

morten leth - Har der været nogle svar du kunne bruge siden vi skal lægge svar? well prøver.
Avatar billede vjacob Nybegynder
19. februar 2004 - 20:55 #13
morgen_leth: Ja, master.tst.dk. Jeg bruger også nogle af de andre testservere i Sverige. Der er en nyere version af tptest her http://tptest.sf.net

brian, forskellen er, at tptest holder resultater for UDP og TCP hver for sig, så du kan se ydelsen hver for sig, og der er forskel. Fx. er TCP ydelsen hos mine forældre (med TDC ADSL) ret lav i forhold til UDP (eller omvendt kan ikke huske), og deres upload er generelt for lav på både TCP og UDP (mener jeg), ifht. hvad de betaler for.

Derudover kan man iøvrigt med tptest se et beregnet snit for båndbredde til rådighed. Det kan også lave mere avancerede målinger.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
20. februar 2004 - 09:42 #14
vjacob - Tak for informationen.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
20. februar 2004 - 10:27 #15
takker for hjælpen begge 2.. håber det er ok med point fordelingen... ;-)
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
22. februar 2004 - 12:06 #16
det betyder vist ikke så meget med point for os der har været her længe. men selvtak og tak for point...