Avatar billede grauholm Nybegynder
19. februar 2004 - 08:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DBDesigner 4 connection fejl?

Jeg har et webhotel på cliche og forsøger at connecte på mysql serveren via DBDesigner 4 og får heletiden en "DBexpress error: nvalid User/password".
Nogen der ved hvorfor og kender løsningen på dette??

/Allan
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2004 - 09:02 #1
Mange web hoteller tillader ikke direkte adgang til MySQL udefra kun via
ASP eller PHP. Jeg kender ikke Cliche.

MYSQL security baserer sig på brugernavn + maskine + password, d.v.s. at
kombinationen af dit brugernavn og din maskine (den du kører DBDEsigner 4 på)
skal have adgang.
Avatar billede grauholm Nybegynder
19. februar 2004 - 16:24 #2
Tak for dit svar og nu har jeg fået svar fra Cliche og de tillader ikke direkte adgang. Men jeg har også selv en server stående jeg bruger til udviklingsbrug. Samme problem, er der nogen der ved hvordan jeg får den lukket op for ekstern brug??
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2004 - 16:31 #3
Hvis ikke du har nogen firewall kørende, så vør det være nok at give
adgang til brugernavn+maskine.
Avatar billede grauholm Nybegynder
19. februar 2004 - 16:37 #4
Ingen Firewall og ingen adgang, Den kører på et intern netværk, meget mystisk!!
Avatar billede grauholm Nybegynder
28. marts 2004 - 11:02 #5
ingen raktion