Avatar billede ralphkc Nybegynder
19. februar 2004 - 08:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

fejl i kopiering under XP installation

Hej kloge hoveder...

Jeg har et problem med at installere WinXP efter jeg har skiftet min processor.

Hardware:
ECS L4S8A2 v1.0
Før skift: P4 2,4 Ghz/533
nu:        p4 3,06 Ghz/533 HT
2*512 Samsung PC2700 ram
2*120 GB Maxtor Fluid, en med 2 mb cache og en med 8mb cache.
  Det er den med 8 mb cache der installeres på.
så er der cdrom drev, scsi brænder, floppy, ATI 9700 Pro og Creative lydkort... men det er nok ikke så relevant lige her...

Problem stilling:
Jeg havde min PC kørende med 2,4 Ghz, den var dog lidt... skummel, ingen nogen bestemt fejl, men lidt skummel... uden at sætte fingeren på den. Nogle gange kunne da stå tændt en nat, andre gange ikke... gik ned...

Så her da priserne faldt investerede jeg så i en 3 Ghz HT, som boardet eftersigeden skulle understøtte.

Jeg satte den i uden at reinstallere XP, men det helt hen i vejret. Den kørte så langsomt som en 486 med win95, hvis den ikke ville køre hurtigere. De programmer som skulle loades under opstart fejlede. Så satte jeg den gamle P4 i igen, så kørte den som den skulle. Så efter spille aftenen ville jeg reinstallere pc´en med den nye 3Ghz processor. MEN efter jeg begyndte, gik den igang med at kopiere filer til installation. Den fejlede ved en som vidst nok hedder "cyclad-z.inf".

Jeg har prøvet med 4 forskellige cd´ere fra folk jeg kender
2 forskellige cd-rom drev
Prøvet at gøre det skiftevis med mine ram stænger
Har prøvet at sætte en Seagate 40 GB disk i, og så installere på den, men den kommer og melder samme fejl.

Jeg er ved at nå til den konklusion at det måske er boardet som er lidt... underligt? - Men jeg vil gerne være sikker, for så sidste gang jeg opgradere fik jeg oigså fat i et Soltek board som laved etype fejl... så jeg vil gerne være sikker, så jeg ikke ser "spøgelser" over alt...

Men nogen gode ideer?
Er ved at være nede ved at få fat i et board og putte og se om det fungere, men jeg har ikke lige sådan et liggende på hylden...
Jo, mit Soltek-85ERV2, men det skal til rep.

Håber nogen har en bud som kan løse dette lille lettere irriterende problem...

mvh.
Ralph
Avatar billede lazz1 Nybegynder
19. februar 2004 - 08:59 #1
skip filen, XP virker alligevel... også hvis der kommer flere!
Avatar billede ralphkc Nybegynder
19. februar 2004 - 09:01 #2
Der kommer flere... bl.a. nogle png filer mm...

Men har du en ide om hvorfor den gør dette?
Avatar billede fromsej Praktikant
19. februar 2004 - 09:52 #3
Defekt XP skive, defekt drev for at nævne to muligheder.
Pil alt fra der ikke skal bruges til installationen, se så om du kan.
Lykkes det, så monter det hele efter installation, og kør en Repair af XP.
Avatar billede ralphkc Nybegynder
19. februar 2004 - 09:55 #4
Til Fromsej

Jeg har jo netop forsøgt med 4 forskellige cd´ere, hvis du ikke så det i teksten...
Og jeg har forsøgt med to forskellige cd-rom drev...

Så det er ikke der fejlen ligger...
Avatar billede fromsej Praktikant
19. februar 2004 - 10:00 #5
Undskyld, jeg læste ikke ordentligt efter.
Avatar billede ralphkc Nybegynder
19. februar 2004 - 10:01 #6
Det er ok...
Avatar billede lazz1 Nybegynder
19. februar 2004 - 12:58 #7
jeg aner ikke hvorfor den gør det, men du vil højst sandsynligt kunne få rettet fejlen med windows update efter XP er inde. Jeg har ikke haft et eneste problem selvom min installation gav samme problemer.
Avatar billede ralphkc Nybegynder
19. februar 2004 - 13:05 #8
oki... jeg bikser lidt med de i aften eller weekenden, alt efter tid...

Men tak for tippene indtil videre... så må vi se om de bære frugt...
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. februar 2004 - 18:33 #9
en mulighed mere..gå i BIOS og load "Setup Defaults" eller "safe fail" eller hvad det lige hedder i din bios og prøv så igen... i mange BIOS'er ka man trykke F5 for den samme ting.. og så F10 for at gemme det
Avatar billede plex85 Nybegynder
19. februar 2004 - 22:56 #10
Hi ! har oplevet noget lignende og løste det ved at sætte cd drevet i pio-mode. Har du tænkt på at Mobo måske skal have bios opdateret for at understøtte den nye processor!  held plex85
Avatar billede ralphkc Nybegynder
20. februar 2004 - 08:09 #11
Hej Alle. Tak for de gode råd, som desværre ikke har hjulpet. Jeg har haft resettet Bios og sat den op igen.
Jeg har også haft tjekket BIOS versioner og jeg har den næst nyeste. Den som er den nyeste er jeg ikke sikker på jeg skal lægge på, da det ikke er sikkert den kunne køre på min, skal lige have gennemskuet hvad de præcis mener i den infor der ligger om versions nummeret på Bios´en.
Men problemet er muligvis løst alligevel. Fik den til at kopiere igår og gå videre i installationen, uden at melde fejl, men fortsætte fejlfrit.
Problemet er tilsynelande at jeg har haft bootet op på en win98 bootdisk med tools til at rydde op på disken inden installation. Da jeg kørte den fra cd´en igår efter at have ryddet op med win98 bootdisk, for så at genstarte på cd´en, gik den igennem uden problemer. Yderst skummelt. Tror det måske har været nogle af de standard drivere som ligger på win98 disketten, som den loader ind... Elllers ved jeg sørme ikke lige hvad problemet skulle være...

Så beklager ingen point herfra...

- Ralph
Avatar billede ralphkc Nybegynder
09. april 2004 - 10:47 #12
lukker lige sagen...