Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. februar 2004 - 08:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Gratis antivirus til firma/Projekt

Jeg skal bruge et gratis antivirus til et firma/Projekt, men dette firma er ikke længre momsregisteret og tjener ingen penge. Det er støttet af staten.

Vi har 5 PC'ere, de 2 af dem har norton antivirus mens resten mangler antivirus.
Siden firmaet/Projektet ikke tjener nogle penge, så er et sted at spare penge jo på licenser til antivirus og der findes jo så mange gratis versioner.

dem jeg kender er:
Antivir
http://www.free-av.com/
kun gratis til hjemme brug

AVG
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
kun gratis til hjemme brug

Avast
http://www.avast.com/i_kat_6.html
kun gratis til hjemem brug

F-Prot
http://www.f-prot.com/
kun gratis som DOS scanner til hjemme brug

Jeg kan selvfølgelig bare hente en version til hjemmebrug, men vil gerne holde mig på den korrekt side af deres licens regler, da det trods alt er et firma/Projekt.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. februar 2004 - 08:02 #1
Det skal selvfølgelig også være et ordenligt antivirus ;o)
Avatar billede arlet Juniormester
19. februar 2004 - 08:06 #2
Du er godt nok krævende*S*

Har meget svært ved at se, hvilke av firma vi kan lokke et gratis program ud af, til et firma..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. februar 2004 - 08:09 #3
arlet => jeg ved ikke rigtigt om det stadig kan betegnes som et firma, da det ikke længer er momsregisteret, tjener ingen penge, støttet af staten.
men det er jo heller ikke et hjemme projekt
Avatar billede arlet Juniormester
19. februar 2004 - 08:14 #4
Den er svær, og det er jeg ikke nok inde i, om det er firma eller hjemme brug. Nu kender jeg en del små firmaer der er begyndt med Avast, men det er et samvittighedsspørgsmål
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. februar 2004 - 08:24 #5
hvor stor er "små firmaer"

lige PT er det mig der er som ansvarlig for deres IT og så længe jeg er ansvarlig for det, så ønsker jeg selvfølgelig at alt er så lovligt som muligt.
Avatar billede arlet Juniormester
19. februar 2004 - 08:31 #6
shhh <jeg har installeret avast hos små firmaer med 2-5 pc´er, men det er IKKE lovligt>
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. februar 2004 - 08:34 #7
Det kunne jo godt være at der fandtest et gratis antivirus som kunne bruges på flere PC'er uden det er hjemme PC'ere.
Avatar billede arlet Juniormester
19. februar 2004 - 08:35 #8
ja, men jeg kender ikke nogen, desværre..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. februar 2004 - 08:46 #9
lader spm'et stå åbent lidt endnu ellers må bossen tage et valg ;o)
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
19. februar 2004 - 13:24 #10
Hvis du vil være helt på det rene med lovgivning, moral o.s.v. kunne du jo sende dem en mail og høre om det ikke kunne være muligt. Til tider kan man nå langt til gengæld for et lille link til deres side eller hvad du nu kan tilbyde, eller bare for sin ærlighed...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. februar 2004 - 13:29 #11
Jeg har ligefået at vide at projektet har mistet sin støtte og lukker sidst i Marts 2004 , så behovet for antivirus osv. er der ikke længre. :(

Hvis nogen vil have points , så læg et svar
Avatar billede arlet Juniormester
19. februar 2004 - 13:32 #12
springer over
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. februar 2004 - 08:37 #13
Nogen der har problemer med at komme ind på www.free-av.com ?
Jeg kunne komme ind 1 gang igår (lige før jeg oprettede dette spm) og siden har jeg ikke kunnet komme ind på siden (eller rette jo idag, men den side kommer og gå hele tiden)

nogle gange er den der og andre gange

kan godt komme ind på deres anden side
http://www.hbedv.com/download/download.htm
men link til den personal edition henviser til www.free-av.com og den side henviser til http://www.hbedv.com som så henviser http://www.hbedv.com/download/download.htm som henviser til www.free-av.com
Hmm, synes det køre lidt i ring

skal sige at det ikke kun er på denne PC at free-av.com ikke virker ordenligt på, men alle PC'ere (og de er kontrolleret for snavs osv.)
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
20. februar 2004 - 11:35 #14
Jeg kan heller ikke komme på siden i dag.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. februar 2004 - 16:36 #15
Synes også at den er meget langsom til at opdatere (jeg bruger selv AntiVir hjemme)

reklamefridk => vil du have nogle points så læg et svar ;o)
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
21. februar 2004 - 19:03 #16
rkhdk > næ, ellers tak, det var ikke ment som et svar på dit spg. blot en kommentar :)

free-av.com virker forøvrigt stadig ikke, måske er de lagt ned ligesom en del af de store forums for sikkerhed?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. februar 2004 - 19:07 #17
Lukker så ;o)

Har lagt mærke til at free-av.com er meget sløv, og når jeg opdatere så går der langtid inde den for forbindelse og downloader meget langsom iforhold til før.