Avatar billede tahoo Nybegynder
18. februar 2004 - 23:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

procmail vidersend til anden mx

Hej,

Kan man få procmail til at vidersender mail til en anden mail server..

fx.(FreeBSD 5.2)

1. Server modtager mail

2. Via procmail kontrolleres mail for virus / scan

3. Hvis der ikke er spam/virus i mail - bliver mail vidersendt til fx. et ip nummer, på det ip nummer er der så  en anden mail server der modtager den spam/virus fri mail.

Håber nogle kan hjælpe...

min .procmailrc :

PATH=/bin:/usr/bin:/local/bin:/usr/local/bin
MAILDIR=$HOME/Mail
LOGFILE=$MAILDIR/procmail_log
LOCKFILE=$HOME/.lockmail

:0fw
| /usr/local/bin/spamassassin
:0
* ^X-Spam-Status: Yes
spam-mail

# 1. Run TrashScan
:0
* multipart
* !^X-Virus-Scan:
| /usr/local/bin/trashscan

# 2. Filter tagged virus mails
:0:
* ^X-Virus-Scan: Suspicious
mail.virus
Avatar billede blueprint Nybegynder
28. februar 2004 - 09:42 #1
Du kunne lave en "lappeløsning". I dine domæners DNS MX records angiver du serveren som filtrerer e-mailen. Så definerer du, i din .procmailrc på serveren som filterer, at al e-mail, efter scanning, skal videresendes til en bestemt konto på den anden server. Eksempelvis "allemails@minandenmx.dk"

På den anden server, den som modtager den "rene" post, har du så en .procmailrc fil for kontoen "allemails". Heri kunne f.eks. være en mekanisme som tog domænenavnet og brugernavn ud fra den oprindelige modtageradresse og så leverede al mail til den rette postboks lokalt på serveren.

Så skal dine mailbrugere blot angive "minandenmx.dk" som POP3/IMAP server. Nu er jeg ikke så stærk indenfor mailservere, men jeg kunne forestille at al dette var muligt.

Kig eventuelt her: http://www.uwasa.fi/~ts/info/proctips.html

/bluePrint
Avatar billede tahoo Nybegynder
05. maj 2005 - 23:05 #2
lukker
Avatar billede tahoo Nybegynder
05. maj 2005 - 23:05 #3
lukker