Avatar billede big95 Nybegynder
18. februar 2004 - 22:50 Der er 4 kommentarer

Opdater mozilla?

Okay.
Jeg prøvede at opdatere min Mozilla med et java plug-in på addressen
http://cgi.netscape.com/cgi-bin/pi_moreinfo.cgi?PID=10048
Når jeg så klikker på 'click to download' popper et vindue op og spørg om jeg vil installere. Jeg klikker på installere og den går igang med at downloade en fil. Downloadingen går fint men når den er færdig og skal igang med at installere får jeg beskeden: Adgang nægtet.
Også sker der ikke mere...!

Jeg er rimelig ny til Linux og Mozilla, så alt hjælp er meget værdsat.
Tak
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
18. februar 2004 - 23:03 #1
Kan det være indstillingen i Edit > Preferences > Advanced > Softwareinstallation - vingen ved "Enable software installation" der er slået fra?
Avatar billede big95 Nybegynder
19. februar 2004 - 09:46 #2
Nej, den er slået til.
Avatar billede vjacob Nybegynder
19. februar 2004 - 09:51 #3
Du installerer fra et bibliotek hvor du ikke har rettigheder (gælder også for alle underbibliotekerne, eller den fil du downloadede har ikke de korrekte rettigheder.

Dvs. sørg for at alle Mozillas biblioteker og filer har skrive adgang. Du bruger 'chmod' til dette. Se man chmod.
Avatar billede kkj Nybegynder
01. marts 2004 - 13:52 #4
Er det fordi du ikke har administrator rettigheder? Du skal logge ind som root for at kunne gøre det!