Avatar billede driblekongen Nybegynder
18. februar 2004 - 20:28 Der er 13 kommentarer

formatering af harddisc

Hej,

Jeg vil gerne have formateret min harddisc, jeg kører XP.
Jeg ved godt, at man normalt, når man vil have geninstalleret XP så skal man bare indsætte cd'en og så køre det automatisk derfra.
Men jeg har fået en eller anden virus der bare blive ved med at være der.
Ville det ikke hjælpe, hvis jeg på en eller anden måde kan formatere hele skidtet, og så installere XP igen? Eller hva'??
Hvordan gør jeg??

På forhånd tak
Avatar billede frederik_homann Nybegynder
18. februar 2004 - 20:32 #1
¨Vil du ha hjælp til at lave en formatering af din partition med dit styresystem eller svar på om hvordan du kommer af med virusen?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. februar 2004 - 20:35 #2
brug killdisk.com.. eller en bootdiskette (skriv bootdiskette i google)
her eren go´ dansk guide..O)
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=247
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. februar 2004 - 20:36 #3
bootdisk i google..O)
Avatar billede driblekongen Nybegynder
18. februar 2004 - 20:39 #4
:-)
Jeg har prøvet alle mulige og umulige måder at komme af med virusen på, Norton er gået helt kold.
Så sidste udvej er vel at formatere harddiscen.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. februar 2004 - 20:45 #5
Avatar billede zhark Nybegynder
18. februar 2004 - 20:46 #6
Hvis du INSTALLERER XP på ny, så formateres din partition, og du starter på en frisk, men hvis du vælger R = repair, så repareres OS kun! Så det er et spm. om valg!
Endelig er der jo mange prg. til at fjerne virus og "snavs", så valget er faktisk dit.
Avatar billede zhark Nybegynder
18. februar 2004 - 20:51 #7
Når du vælger install. får du jo nogle valg - det er her (der) du skal træffe afgørelsen, der er stor forskel på L og R
Avatar billede bredker Nybegynder
18. februar 2004 - 20:51 #8
hvis du vælger at formatere , så se lige denne før du starter

før du starter , bør du lige sikre dig dette
grundet at der er mange der efter at have formateret og geninstalleret windows , viser sig i virus kategorien.

Før du formaterer skal du hente opdateringer og brænde dem på en cd,
hent de opdateringer der passer til det windows og sprog du har samt opdateringer til dit internet explorer
brænd dem på en cd, pil netstikket ud og lad være med at gå på nettet før du har installeret mindst SP1(XP)/SP4(Win2K) og sikkerhedsopdatering til IE.
Opdateringer kan hentes her http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
hent patchen mod blaster her:
Hent de forskellige pacth (sikkerheds opdateringer) fra Microsoft her: (URL) her finder du bl.a. også den pacth som sikrer dig mod blaster virus
http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=da

Derudover er der nogle små programmer der kan hjælpe til at der ikke senere bliver problemer med snavs på din maskine,
de fylder ikke ret meget og hjælper dig med at holde maskinen i god og ren stand
du kan læse lidt om disse  , og finde dem har fra aovergaard`s standardpakke.
Aovergaard`s standardpakke kan du finde her, samt link til de programmer hun anbefaler http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Så skulle du være godt rustet til at du ikke får problemer efterfølgende.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. februar 2004 - 20:55 #9
man kan da bare slå firewall til før man opdatere..
Avatar billede peet-49 Novice
18. februar 2004 - 21:10 #10
En format hjælper ikke på virus i memory, så vil den komme igen.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. februar 2004 - 22:04 #11
Hvilken virus?
Er dit styresystem fuldt opdateret med servicepacks og Hotfixes?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. februar 2004 - 08:16 #12
håber at trend fik klaret opgaven..O)
Avatar billede driblekongen Nybegynder
19. februar 2004 - 08:21 #13
jeg har ikke prøvet trend, da jeg ikke kan komme på nettet med den comp. der har virus. Den kan sgu næsten ikke noget, med den virus.
Jeg tror jeg vil prøve at formatere min partition.