Avatar billede schristensen Praktikant
18. februar 2004 - 17:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IRQ Konflikt

Jeg har en bærbar computer som kører med Windows 2000 - og nu har jeg så købt et Sandberg USB modem til denne. Når jeg bruger dette modem, så ringer pc'en op - hvorefter der kommer en skærm frem, hvor der er en tæller der kører fra 0 - 99. Når den kommer til 99 genstarter pc'en. Som fejlbesked står der, at der er IRQ konflikt.

Jeg bruger USB porten til printer og kamera, og der sker ingen fejl når jeg gør dette.

Nogle gode forslag til hvad der kan gøres?

/schristensen
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. februar 2004 - 18:12 #1
køre du dine usb ting via en fordeler boks ? hvis du gør så prøv at tage de andre ting af.
kig i computer administration for at se om der konflikter der og endelig kig i BIOS for hvilke mulighedder der er med usb
Avatar billede nico76 Nybegynder
18. februar 2004 - 18:15 #2
Nu hvor du alligevel er i BIOS'en, så kontroller lige om du kan tildele IRQ'er manuelt(reservere).

/ Nik
Avatar billede schristensen Praktikant
18. februar 2004 - 18:26 #3
Har været i BIOS. Der er kun mulighed for at enable og disable USB. Og nej, min USB kører ikke via nogen fordeler boks, der er kun ét stik i pc'en, og det er det ene stik jeg bruger til alt..
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. februar 2004 - 18:39 #4
det lyder som en hardware konflikt,har du mulighed for at ringe/maile til dem du har købt modemet af ?
hhmm lidt mystisk har lige kigget på http://www.sandberg.it/worldwide/ og ka ikke finde et eneste usb modem...
Avatar billede schristensen Praktikant
18. februar 2004 - 18:47 #5
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. februar 2004 - 18:50 #6
doooh,hvor dum ka man være :(
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. februar 2004 - 18:52 #7
Avatar billede schristensen Praktikant
18. februar 2004 - 19:03 #8
Synes der står i artiklen, at problemet ikke er aktuelt længere end til Explorer 5.01 på Windows 98. Dette er Win 2000, med Explorer 6
Avatar billede nico76 Nybegynder
18. februar 2004 - 19:04 #9
Benytter du en ekstern USB mus?

/ Nik
Avatar billede schristensen Praktikant
18. februar 2004 - 19:11 #10
nope, som sagt er der kun én USB port
Avatar billede schristensen Praktikant
18. februar 2004 - 19:34 #11
Kan det være en fejl internt i modemet?? - som kan foresage en sådan fejl!
Avatar billede schristensen Praktikant
19. februar 2004 - 12:54 #12
Lukker lige spørgsmålet, da jeg ikke synes at der er kommet noget jeg kan bruge. Det kan også gøre ligemeget med det modem...

/schristensen