Avatar billede manam Nybegynder
29. januar 2001 - 20:35 Der er 20 kommentarer

hejmmeside

hvilket program er det bedste og nemste for at komme igang med at lave sin egen hejmmeside?
hvor og hvordan skaffer jeg programmet?
Avatar billede manam Nybegynder
29. januar 2001 - 20:38 #1
manam62@hotmail.com
Avatar billede kee.... Nybegynder
29. januar 2001 - 20:44 #2
Hvis du intet kender til det at lave hjemmeside, vil jeg foreslå FrontPage
Avatar billede hotpop Novice
29. januar 2001 - 20:53 #3
eller Publisher 98/2000
Avatar billede berg Nybegynder
29. januar 2001 - 21:12 #4
Enig med kee.... , det er klart det nemmeste at gå igang med. Det kræver ingen kunnen af HTML etc. Men man kan dog gå lidt mere i dybden hvis det er det man ønsker...

.:Berg:.
Avatar billede kee.... Nybegynder
29. januar 2001 - 21:15 #5
Med FrontPage kan det være svært at lære HTML da den sætter forbandet mange koder ind der slet ikke behøver være der. Men jeg startede selv i FrontPage og har da banet mig vej igennem til at skrive det selv alligevel.

Jeg kender ikke publisher :0)
Avatar billede norregaard Nybegynder
30. januar 2001 - 00:08 #6
Hvis du aldrig har prøvet at lave en hjemmeside før, vil jeg foreslå, at du starter helt fra bunden i fx notepad. Hvis du går i gang med programmer som Frontpage uden at forstå den bagvedliggende syntaks, vil det sikkert gøre mere skade end gavn. Du kan finde masser af gratis dokumentation om HTML på nettet.
Når du har styr på det grundliggende, så kan du gå over til nogen af de mere avancerede programmer.
Et godt alternativ til Frontpage 2000 er Dreamweaver 4.0, som kan hentes på download.com. Den har bl.a. indbygget HTML-referance fra O\'reilly.
Avatar billede redbastard Nybegynder
30. januar 2001 - 11:10 #7
hmm alle de programmer som bliver nævnt her koster jo penge,dengang jeg lavede min første hjemmeside var jeg ikke intereseret i at betale flere tusinde kroner for et program til en hjemmeside hvor der var 10 besøgende om ugen
nej her ligger der et gratis program til at lave hjemmesider med hvor brugerfladen er lavet alt efter hvilket stadie man er på,easy,normal,expert og hardcore. samtidig indeholder det en masse java,pearl og DHTML,som er til fri afbenyttelse
dette program kan varmt anbefales
1\'st page 2000 hedder det
http://www.evrsoft.com/download/
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. januar 2001 - 11:18 #8
Jeg startede selv med Stones Webwriter. Det er muligvis en anelse avanceret for nybegyndere, men det er gennemført, det er dansk og det er gratis!

http://www.stoneware.dk/

NanoQ
Avatar billede sveske Nybegynder
11. marts 2001 - 23:30 #9
Som absolut nybegynder i faget, kan jeg anbefale Front Page Express. Især efter at IDG forlaget har udsendt et fortrinligt hæfte. Eneste ulempe er, at ikke ret mange bruger dette program, så det kan være svært at finde hjælp andre steder.
Avatar billede saturnus Nybegynder
20. marts 2001 - 22:05 #10
hejsa er i ikke søde og tjekke min Hp www.whitehat.dk/n_club den er altså ikke færdig. men hvis i gider at sige lidt.

ps. det er min første så i må altså gerne være lidt flinke
Avatar billede nettrain Nybegynder
20. marts 2001 - 22:11 #11
Macromedia Dreamweaver og/eller NetOpbject Fusion

Dreamweaver kommer du lidt tættere på at arbejde med HTML koden... det kan være en stor fordel.

NetOpbject Fusion kommer du stort set aldrig til at se koden - kan være godt til at starte med som nybegynder - man kan senere sætte sig til at rode med HTMl koden hvis det er det man ønsker!

De kan begge købes i de fleste EDB butikker.

Ellers på div. warez sites....

/NetTrain/
Avatar billede nettrain Nybegynder
20. marts 2001 - 22:13 #12
saturnus>> jeg foreslår du ligger et spørgsmål ind her: http://www.eksperten.dk/kategori/81

/NetTrain/
Avatar billede sky-net Nybegynder
11. juni 2001 - 15:21 #13
Forntpage 2000 er det beste jeg kan desvere ikke lige skaffe dig programmet ??? Jeg bruger selv Frontpage 2000 fras office pakken 2000
Avatar billede *gizmo* Nybegynder
14. juni 2001 - 16:29 #14
jo send office 2000 til ham via ICQ eller lign. lol
Avatar billede lousoe Nybegynder
24. juni 2001 - 00:56 #15
På Subnet ligger der nogle skabeloner, hvis det skal være absolut nemt. Har du Word kan det også bruges. Frontpage er ok, især fordi man kan skifte mellem normal (som det færdige produkt kommer til at se ud) og HTML, hvor man kan redigere direkte i koden.
Ellers kan jeg anbefale dig at købe et HTML-hæfte i kiosken eller på posthuset til omkring en halvtredser. Gå hæftet igennem, lav øvelserne og i løbet af en weekend er du godt kørende. Fordelen ved den metode er, at du kan bruge det allermest simple værktøj på pc\'en, nemlig Notesblokken.
Avatar billede hr_peki Nybegynder
24. juni 2001 - 01:09 #16
Jeg fatter bare minus af frontpage, alle siger det er rigtig nemt, og jeg er meget lærenem.Men jeg fatter det bare ikke, Kan man ikke få såen nogle tutorials?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
28. juni 2001 - 16:46 #17
Frontpage er virkelig noget lort. Det giver en et helt forkert syn på Web-design. Skal man starte bør det enten være med de gratis \"HomeSite\", eller \"Stones Webwriter\". Har man penge, eller en stærk samvittighed bruger man \"Dreamweaver\", eller \"Adobe GoLive\"...her er Dreamweaver nok nemmest at komme i gang med!

Startede selv med poor <html> i notesblokken, det tror jeg egentlig er det bedste, men det var da lidt tough i starten!
Avatar billede mlr Nybegynder
01. juli 2001 - 23:31 #18
Manam> Du kunne jo også prøve et program der hedder Coolpage. Det er \"Drag\' N\' Drop\" det vil sige at du hiver tingene på plads du skal ikke kende noget til HTML. Programmet er gratis og kan hentes på www.coolpage.com

-MLR
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. juli 2001 - 09:33 #19
luk?
Avatar billede Kengun Praktikant
02. juli 2001 - 12:19 #20
Det er kanskje på tide å lukke dette spørsmålet nå? Spørsmålet ble opprettet 29. JANUAR!