Avatar billede krydset Nybegynder
18. februar 2004 - 14:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fejl ved install af active directory

Hejsa.

Er der nogen der ved hvorfor jeg får denne her fejl når jeg vil installere active directory/domænecontroller på min 2000 server?

The operation failed because:

File Replication Service: The dependency service or group failed to start.

"The dependency service or group failed to start. "

Mvh Krydset
Avatar billede jets Nybegynder
18. februar 2004 - 15:17 #1
Ovenstående fejlmeddelelse er lidt vag, men et bud kunne være, at DNS ikke er sat (korrekt) op. Er computeren på et netværk?
Avatar billede jets Nybegynder
18. februar 2004 - 15:24 #2
Prøv evt. at køre 'nslookup' i en prompt - hvad er output? Finder den en nameserver? Og hvad med 'ipconfig /all'?
Er serveren ikke på et netværk med eksisterende DNS skal den selv sættes op som DNS-server. AD beror 100% på DNS.
Avatar billede krydset Nybegynder
18. februar 2004 - 15:45 #3
dns er installeret på den(under installation af windows)
nslookup giver dette her
C:\Documents and Settings\Administrator>nslookup
Default Server:  ns000.worldonline.dk
Address:  212.54.64.170

>
ipconfig /all giver dette her -->

C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig /all

Windows 2000 IP Configuration

        Host Name . . . . . . . . . . . . : thomas-server
        Primary DNS Suffix  . . . . . . . :
        Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
        IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
        WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection 2:

        Media State . . . . . . . . . . . : Cable Disconnected
        Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139(A)-based PCI Fast Et
hernet Adapter
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-0C-6E-F0-7D-AC

Ethernet adapter Local Area Connection:

        Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : NETGEAR WG311v2 802.11g Wireless PCI
Adapter
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-09-5B-8F-F2-EA
        DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.100
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 212.54.64.170

C:\Documents and Settings\Administrator>
Avatar billede krydset Nybegynder
18. februar 2004 - 15:51 #4
dns er installeret på den(under installation af windows)
^^
Det er løgn hvad jeg siger.

inden ad installeres spørger den om jeg vil installere dns og det siger jeg ja til!!
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2004 - 16:41 #5
Hvis du installerer dns på serveren skal du også henvise til den som primær dns i tcp/ip . skriv så dine sekundære dns også
Avatar billede krydset Nybegynder
18. februar 2004 - 18:03 #6
reinstallede pi**** og nu virker det.

Lukker her
Men mange tak for hjælpen :-D
Avatar billede dsj1972 Juniormester
13. april 2004 - 14:15 #7
Undskyld jeg lige bryder ind i et afsluttet spm, meeeeeeen dette spm lign. lige noget som jeg selv bøvler med og vil derfor lige spørge Krydset eller andre som har prøvet en reinstall af W2K server, om det har givet nogen probs og om man i så fald skal genoprette alt på ny?? jeg har lagt mærke til at nogen bruger reinstall som værende det sammen som repair (hvilket jeg ikke mener er det samme), men vil lige være klar på om det nu er det samme.....

Kunne det tænkes at en lige gad svare på det????

På forhånd tak!!

DSj