Avatar billede reion Nybegynder
18. februar 2004 - 14:44 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

installere xp igen

Jeg har xp home på min computer, men lige pludselig er komprimering.zip filen blevet væk. jeg kan ikke sende mine dokumenter til .zip,altså jeg kan ikke pakke dem sammen. Det eneste jeg kan sende mine filer til er A-drevet og cd-rom drevet og ikke andre. Jeg har heller ikke notesblok som genvej fra mussen, så jeg vil gerne vide om man kan installere xp home uden at skulle slette alt det på hardisken, men kun xp home, så den kommer ind som den oprindlig var da jeg startede med at køre med xp. Og det skal være uden at slette alt der inde. Jeg har kørt sfc /scannow og det er ikke blevet bedre.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2004 - 14:48 #1
Hvis det er "sent to" menuen du mener, som kommer frem, når du højreklikker på en fil, kan du selv tilføje eller fjerne de punkter du ønsker.

Start din Explore.

C:\Documents and Settings\%username%\SendTo\ <--- I denne mappe kan du tilføje eller fjerne de genveje du ønsker.
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. februar 2004 - 15:59 #2
skriv denne kommando i kør , regsvr32 zipfldr.dll ,det sq få zip til at virke igen. kilde her http://www.winguides.com/registry/display.php/996/
notesblok ka du osse tilføje i din send menu ved at gå i denne mappe
C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Send Til , Send Til mappen er skjult,du kan enten skrive stien ind til folderen i adressefeltet eller gå i mappeindstillinger via kontrolpanel og sætte flueben i "vis skjulte filer og mapper" og så iøvrigt...luk dine gamle spørgsmål...så for du hurtigere hjælp herinde..
Avatar billede bredker Nybegynder
18. februar 2004 - 16:51 #3
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede reion Nybegynder
22. februar 2004 - 13:23 #4
Jeg prøvede at køre regsvr32 zipfldr.dll, og det virkede fint. .zip filen er tilbage hvor den skal være. Med hensyntil at skulle reinstall xp, så er min computer opdelt i 2 sektioner, et C: og D: drev. D: drevet indeholder hele xp og de opringelige programmer som computeren kom med. Hvordan skal jeg så gå ind og repear xp?
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. februar 2004 - 14:58 #5
har du flere fejl end zip-tingen ? for ellers er det jo ikke nødvendigt med en rep
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. februar 2004 - 01:17 #6
respons ?
Avatar billede reion Nybegynder
29. februar 2004 - 14:16 #7
nej, det er kun den med sendto der mangler nogle filer i, såsom .zip (det gør der ikke mere) og notespad er heller ikke i musegenvej. Det er vist det eneste.
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. februar 2004 - 15:34 #8
okay , tak for point ;)jeg har lagt et billed her om hvordan du for din notepad
tilbage i sendto, http://firewalker.1go.dk/sendto.jpg
det er muligt at du er nød til at gå her først http://firewalker.1go.dk og så kigge på sendto.jpg