Avatar billede fikser Nybegynder
29. januar 2001 - 20:12 Der er 21 kommentarer

CD medier

Hvordan kan man rede en cd hvis label(mallingen på den ) skaller væk.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. januar 2001 - 20:35 #1
Det kan du ikke.
Så enkelt er det.
Avatar billede hotpop Novice
29. januar 2001 - 20:55 #2
NIX den er kaputski! (Er det Mr. Premium cdr?)
Avatar billede fikser Nybegynder
29. januar 2001 - 21:07 #3
hotpop : Nej Kodak og et gammel BASF,
gad vide hvilke mærker er værst.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. januar 2001 - 21:15 #4
Hvis du skriver med kuglepen kan du løsne det folie der er på cd´en og så er den død.

Avatar billede fikser Nybegynder
29. januar 2001 - 21:43 #5
Det her er sket af alderdom, så måske er det en god ide at klister sit eget label på.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. januar 2001 - 22:33 #6
Ja, det ku være en ide.
Man skal huske at det ikke kun er skrivesiden man skal passe på.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
30. januar 2001 - 00:10 #7
Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede dengalespuler Nybegynder
30. januar 2001 - 00:11 #8
Hvis det er små huller så er der faktisk muligheder. (Men kun hvis det er små huller) Så kan du tegne med f.esk slette lak oven på hullet.  eller en surt sprit tush? MEN HUSK VIRKER KUN MED SMÅ HULLER..
Avatar billede sqrd Nybegynder
30. januar 2001 - 08:41 #9
Du kan prøve at teste med f.eks. hp cd-labeler...der skulle være en lille mulighed for at rede cd\'en!

SQrD
Avatar billede fikser Nybegynder
30. januar 2001 - 11:19 #10
apollo69 : Jeg lukker det når jeg syndes at jeg har fåret svar nok !!

Avatar billede fikser Nybegynder
30. januar 2001 - 11:22 #11
Der må være nogle der har disser problemer og som har en løsning der kan bruges
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. januar 2001 - 20:27 #12
Data på CD\'er kan maksimalt opbevares i 5 år, så du skal ikke bruge CD til længere varende opbevaring af data.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
07. februar 2001 - 22:01 #13
Smid den ud.. Mr. Platinum SUKS... Den er måske blevet for varm i dit drev
Avatar billede hotpop Novice
08. februar 2001 - 11:16 #14
hoejrup> sidder lige med en 7 år gammel cdrom (original) og en 6 år gammel kopi af originalen og de begge virker perfekt, så hvor får du det fra??? Link tak!
Avatar billede hotpop Novice
08. februar 2001 - 11:17 #15
fikser> en cdrom der har mistet belægning kan IKKE reddes!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. februar 2001 - 12:48 #16
hotpop> De kan godt virke efter 5år, men fabrikanterne garanterer ikke for mere end 5 år.

/per
Avatar billede sqrd Nybegynder
08. februar 2001 - 12:53 #17
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. februar 2001 - 14:12 #18
sqrd> Ja, hvis du ikke bruger den til dagligt. Men CD i dagligt brug får flere og flere ridser, og efter 5 år er der stor sandsynlighed for at den ikke virker mere.
Der er nemlig stor forskel på arkivering af CD\'ere, og daglig brug af dem.

/per
Avatar billede lede Nybegynder
09. marts 2001 - 17:06 #19
Små ridser KAN repareres, jeg har prøvet det med Pressit Respair Kit. kit.http://www.pressit.com/index.htm
under products og Repair kit.
Spørg evt. Nordisc Computer (49 15 05 05) om en forhandler i nærheden af dig.
Med hensyn til holdbarheden af en CD, er det der ødelægger en CD typisk håndtering af menneskehænder, varme, fugt og lys, da der ikke er fysisk slid på overfladen ved læsning, som f.eks. på en grammofonplade. Så skal den holde de 100 år som HP, Kodak og andre lover, så vær forsigtig ved håndtering, og læg den et mørkt sted ved konstant temparatur, og ikke for høj fugtihed.
Billige CD\'er samt de første generationer af sølv CD\'er (før var der guld på overfladen) har problemer med at holde i lang tid, men man får jo
hvad man betaler for.
Avatar billede hexya Nybegynder
22. maj 2001 - 17:17 #20
Er der nogen, der kender andre spørgsmål her på eksperten eller på et andet site, der omhandler kvaliteten af cd-r og cd-rw medier?
Avatar billede hexya Nybegynder
22. maj 2001 - 18:22 #21
Har lige selv fundet denne samling fra usenet på cdnet.com:
http://help.search.com/search?cat=230&q=cd-r+media&int.1099=1