Avatar billede handreck Nybegynder
18. februar 2004 - 12:12 Der er 12 kommentarer

Popup fra flash.exe always on top

jeg har et problem med en popup på min flash.exe file.

Jeg er ved at lave en Cd-rom som er i full screen og på den Cd-rom er der et link til en hjemmesiden, som skal popup når man klikker på den, men den ligger sig bag min .exe file.

Og det vil sige at brugeren af denne cd-rom, ikke kan se siden før han afslutter den, og det er jo ikke så heldigt, er der nogen der ved hvordan man kan tvinge den popup øverst????
Avatar billede lokum Nybegynder
18. februar 2004 - 12:15 #1
Mit forslag er, at du fscommander din fullscreen væk, før du siger getURL(?) (o;
Avatar billede handreck Nybegynder
18. februar 2004 - 12:16 #2
mener du at den ikke skal køre fullscreen?,
Avatar billede lokum Nybegynder
18. februar 2004 - 12:17 #3
ja. Det kræver selvfølgelig at brugeren kan vælge fullscreen igen, feks. hvis du placerer en "fullscreen/ikke fullscreen"-knap i et hjørne, el.lign. (god brugervenlig ting iøvrigt.)  (o;
Avatar billede handreck Nybegynder
18. februar 2004 - 12:19 #4
ja men hvis brugeren vægler fullscreen, har jeg jo sammen problem med at den ligger sig bag ved, der må være en måde man kan få den til at være fullscreen og ligge et popup øverst....
Avatar billede lokum Nybegynder
18. februar 2004 - 12:22 #5
Nej, altså, din applikation er pr. default fullscreen, men "minimeres" når brugeren klikker på linket. Når brugeren så vender tilbage til flashen, så kan han/hun evt. vælge fullscreen igen.

Fullscreen er jo netop en funktion som lægger din applikation "ovenpå" windows-grafikken (herunder browseren). Tvivler på at du kan omgås det... )o:
Avatar billede handreck Nybegynder
18. februar 2004 - 12:28 #6
jeg har lige prøvet det og det virker ikke rigtigt, ved at den så på et menu punkt minimeres det ser ikke godt ud... men selv om den minimeres lægger popup stadig bag ved...
Avatar billede handreck Nybegynder
18. februar 2004 - 12:29 #7
jeg ved i Director, når man laver en exe fiel kan få den til at popup in front
Avatar billede mat Nybegynder
18. februar 2004 - 12:36 #8
Hvis du har kontrol over det vindue du vil åbne, kan du prøve af bringe det i fokus med et javascript i onload. Jeg ved dog ikke om det vil virke?

Hvis du kan udelukke at brugeren har nogen browservinduer åbne burde det virke :P (hos mig åbner den kun bagved hvis der allerede er et browservindue åbent).

Sidst men ikke mindst kan du forsøge dig med de dersens wrapper programmer der kan få projectors til alt muligt sygt (f.eks http://www.northcode.com/)

Kun forslag og tanker, ingen løsninger :S

mvh mat
Avatar billede lokum Nybegynder
18. februar 2004 - 12:36 #9
Avatar billede lokum Nybegynder
18. februar 2004 - 12:37 #10
hov... "Nej, det er ikke optimalt. )o:" var altså til handreck. (o;
Avatar billede handreck Nybegynder
18. februar 2004 - 12:40 #11
hhmmmm jeg har ikke adgang til den hjemmeside jeg linker til så jeg kan ikke lægge et javascript ind...

Men når man har en mailto så pop den jo op øverst, man må da kunne trikker linket til osse at gøre det...? eller hvad er mailto noget specialet?..
Avatar billede mat Nybegynder
18. februar 2004 - 15:16 #12
du åbner vel ikke en browser med mailto, men en mailklient? Men ikke destro mindre kan jeg slet ikke åbne en mail klient fra standalone playeren. (jeg bruger så heller ikke nogen så det kan være derfor?)

mvh mat