Avatar billede niels_kristiansen Nybegynder
18. februar 2004 - 12:01 Der er 4 kommentarer

ekstern harddisk fejl kan ikke læses

Hej
Jeg hr købt en usb 2.0 ekstern 3,5" mobilbox , hvor jeg har haft flere forskellige harddiske monteret i.

Problemet er at jeg ikke altid kan læse harddiskene fra min mobilbox.

Sidst jeg oplevede det havde jeg lagt 3 gb. over på en 4 gb. disk, via usb2,0 så det gik fint hurtigt (fra en laplop)

Men da jeg så et par dage efter satte den til min stationærpc igen (via usb), skrev den at der ikke var adgang til disken
og om jeg ville formaterer den nu (j/n)

men den blev lige formateret inden jeg kopierede filerne over
så det er ikke så fedt at lave backup på denne måde, hvis man ikke kan læse fra den bagefter

Derefter prøvede jeg at se om den ikke var aktiveret i diskhåndtering, men det var den og den stod til 100% ledig

Ved ikke om mobildisken tilter af kulde/frost i bilen?

Faktisk også hver gang jeg har transporteret harddisk er det gået galt med at den ikke kan læse fra den bagefter

Har også prøvet at tage harddisken ud af boksen og på et IDE kabel i maskinen, men med samme resultat. Windows ser disken som værende uformateret og tilbyder at formaterer den når man klikker på drevet i stifinder.
drevets navn er ligeledes ændret fra det jeg kaldte den til LOKAL DREV.

Håber der er nogen der har et bud/løsning til hvordan jeg kan læse disken

diskene har været formateret i NTFS
Avatar billede kenp Novice
18. februar 2004 - 12:48 #1
Er det samme styresystem på alle computerne?
Avatar billede niels_kristiansen Nybegynder
18. februar 2004 - 12:50 #2
jeps. windows xp.sp1
Avatar billede kenp Novice
18. februar 2004 - 12:54 #3
humm så er det mystisk! jeg kunne nemlig forstå det hvis det var win2k og xp da deres ntfs ikke er helt ens!
Avatar billede kenp Novice
18. februar 2004 - 12:55 #4