Avatar billede cubba Nybegynder
18. februar 2004 - 11:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan Laver man det sløred

Hej Eksperter

Jeg vil gerne vide hvodan man går sårn at man kan så en figur også næsten alt andet er sløred.

Som det her: http://www.3dmaxer.dk/gallery.asp?side=9&sort=9
Også tryk sårn i kan se flere ham med vandhanen har lavet. og de tr som han har lavet er lige hvad jeg mener

Håber i forstår hvad jeg siger ellers bare spørg
Avatar billede i11uzion Nybegynder
18. februar 2004 - 13:01 #1
nøgleordet er DOF/Depth of Field.
Avatar billede cubba Nybegynder
18. februar 2004 - 13:05 #2
og vil du lige guide mig hen hvor det ligger inde i 3ds max
Avatar billede i11uzion Nybegynder
18. februar 2004 - 14:27 #3
Der er to eller tre måder at lave DOF på i standard 3ds max. Den mest effektive og samtidig den mest cpu-intensive, finder du under dine kameraindstillinger. Der kan du krydse et flueben af ud for "Depth of Field". I samme settings-gruppe er der indstillinger for hvor udpræget du vil lave DOF-effekten, samt en lækker previewknap, så man kan se resultatet i viewporten.

Ellers så tryk F1 inde i max, og slå "Depth of field" op - der står alt hvad man har brug for at vide.
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. februar 2004 - 18:41 #4
En lille indskydelse... man kan også gøre det med VideoPost, så vidt jeg erindre... men son i11usion siger, bør du læse hjælpefilen for at forstå det rigtigt! :))
Avatar billede osborne Nybegynder
18. februar 2004 - 19:42 #5
Der findes også en plugin der er rigtig god til det med DOF (men kun hvis du skal have det sådan helt super proff) .. det er Evasion3D's XDof depth-of-field plugin.

http://www.evasion3d.com/xdof_intro.html
Avatar billede i11uzion Nybegynder
18. februar 2004 - 20:30 #6
Ellers kan stort set alle 3. parts renderers også lave rigtig lækker DOF.

stikord: Brazil, Vray, Mental Ray (indbygget i 3ds max fra R6), finalRender.
Avatar billede osborne Nybegynder
12. marts 2004 - 09:21 #7
Hvad med at give i11uzion nogle point for et de gode svar?
Avatar billede osborne Nybegynder
26. marts 2004 - 18:18 #8
..?