Avatar billede maui Nybegynder
18. februar 2004 - 11:29 Der er 1 kommentar

Eksportere data til Access

Hej!

Kan man eksportere data fra Excel, til en ekstern Web Access database?
Avatar billede hondaen Nybegynder
05. marts 2004 - 12:22 #1
Fandt dette i hjælp menuen
Fra et regneark

Importere eller sammenkæde data fra et regneark

Før du fortsætter skal du sørge for, at dataene i regnearket er arrangeret i det rette tabelformat, og at regnearket har den samme datatype i hvert enkelt felt (hver enkelt kolonne) og de samme felter i hver række.

Åbn en database, eller skift til databasevinduet for den åbne database.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Peg på Hent eksterne data i menuen Filer, og klik derefter på Importer, hvis du vil importere et regneark.
Hvis du vil sammenkæde et regneark, skal du pege på Hent eksterne data i menuen Filer og derefter klikke på Sammenkæd tabeller.
Vælg Microsoft Excel (*.xls) i dialogboksen Importer (eller Sammenkæd) i boksen Filtype.
Klik på pilen til højre i boksen Søg i, vælg det drev og den mappe, hvor regnearksfilen er placeret, og dobbeltklik på ikonet.
Følg anvisningerne i dialogboksene i guiden Importer regneark. Hvis du importerer fra en Microsoft Excel-projektmappe, version 5.0 eller senere, kan du importere fra et regneark i en projektmappe. Du kan ikke importere fra andre filer med flere regneark, f.eks. Microsoft Excel version 4.0-projektmapper. Hvis du vil importere fra disse filer, skal du først gemme hvert enkelt regneark som en individuel fil.
Bemærk!

Du kan importere eller sammenkæde alle dataene fra et regneark eller kun dataene fra et navngivet celleområde. Selvom du som regel opretter en ny tabel til dataene, kan du også føje dataene til en eksisterende tabel, hvis kolonneoverskrifterne i regnearket passer til tabellens feltnavne.
Access forsøger at tilknytte den korrekte datatype til importerede felter, men du skal kontrollere felterne for at sikre, at de er angivet til den ønskede datatype. I en Access-database kan et telefonnummer- eller postnummerfelt f.eks. importeres som et nummerfelt, men skal ændres til et tekstfelt i Microsoft Access, da det er usandsynligt, at du skal udføre beregninger på disse typer felter. Du bør også undersøge og angive de nødvendige feltegenskaber, såsom formatering.
Fra SQL eller anden ODBC-datakilde