Avatar billede bb_maze Nybegynder
18. februar 2004 - 11:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan man bruge Bluetooth til

Hejsa!

Jeg går og overvejer at købe mig en mobiltelefon med bluetooth (Sony Ericsson Z600), men jeg ved ikke lige om jeg har noget at bruge det til :D

Hvad kan jeg bruge bluetooth til? Jeg kan overføre filer fra computeren til telefonen, men er det det eneste?

Jeg har hørt om nogle der kunne styre fx winamp via deres mobiltelefon... Passer det? Og er det alle mobiltelefoner der kan det?

På forhånd tak!

HYGGE
Avatar billede jones_net Nybegynder
18. februar 2004 - 11:06 #1
Du kan overføre filer, synkronisere kalender og mail, bruge telefonen som modem, når du sidder i toget eller på et hotelværelse. Alt dette kan du også med et kabel, så du skal overveje, hvor ofte du har brug for at gøre det, når du ikke har kablet i nærheden.

Bluetooth bruger en del strøm, og du bør ikke have det tændt hele tiden, da det er rimeligt let at "bryde ind" i telfonen.

/J
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2004 - 11:10 #2
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2004 - 11:11 #3
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2004 - 11:12 #4
Avatar billede bb_maze Nybegynder
18. februar 2004 - 11:41 #5
Men kan det bruges til at styre programmer på computeren??

HYGGE
Avatar billede jaxesvinet Nybegynder
18. februar 2004 - 13:07 #6
Du bruger Bluetooth til trådløst at overføre data mellem PC og enhed. Det er nøjagtigt som at have et kabel tilsluttet. Du kan altås ikke styre programmer på Computeren.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
18. februar 2004 - 13:09 #7
Er du sikker på det? Man kan jo trods alt købe sådan en lille fjernstyret racer bil ved Sony Ericsson, som man kan styre ved hjælp af Bluetooth...

HYGGE
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2004 - 17:41 #8
Avatar billede bb_maze Nybegynder
18. februar 2004 - 22:04 #9
Nåh, det ser ud til at jeg selv har fundet noget: http://www.clubsonyericsson.com/en/software_windows.shtml

Men hvis der er nogle der har et eller andet smart må de meget gerne sige til, så skal i nok få nogle point ;-)

HYGGE
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2004 - 22:33 #10
Keep your points! Your question was "Hvad kan man bruge Bluetooth til" og det fik du svar på!