Avatar billede mortenio Nybegynder
29. januar 2001 - 19:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Harddisk har defekte enheder

Når jeg bruger min computer går den somme tider død. Det virker som om, at harddisken har nogle defekte enheder. Jeg kan hverken køre scandisk eller defragmentere drevet. Hvad kan jeg gøre?
Hjælper det at formatere disken?

På forhånd tak
Mortenio
Avatar billede zycho Nybegynder
29. januar 2001 - 19:13 #1
kan være så meget andet.

Kan vi få oplysninger om hardware??
Avatar billede dar Nybegynder
29. januar 2001 - 19:19 #2
Hvad er \"defekte enheder\" på en harddisk?!?
Avatar billede mortenio Nybegynder
29. januar 2001 - 19:26 #3
Det er en 20 GB IBM deskstar harddisk.
Nogle gange når computeren tændes, melder den PRIMARY HARDDISK FAIL. Derefter genstarter jeg så computeren, hvorefter den for det meste virker. Den kan dog ikke køre scandisk.
Scandisk starter hele tiden forfra.

Med \"defekte enheder\" mener jeg måske \"punkter\". Mir indtryk er nemlig at der er steder på harddisken, der ikke virker ordentligt. Computeren går nogle gange i stå under brug af programmer, hvorefter den meddeler at \"DET ER IKKE MULIGT AT SKRIVE PÅ DREV C:\"

Kan I hjælpe
På forhånd tak
Mortenio
Avatar billede leth Nybegynder
29. januar 2001 - 23:34 #4
Er det ikke muligt at formatere den? Det kunne være at der var nogle bad clusters, som af en eller anden årsag laver ged i det... jeg har prøvet nogenlunde det samme. Format c: er gud :-)
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
29. januar 2001 - 23:41 #5
kan du heller ik køre scandisk i DOS...Det kan også være dit fladstik der er problemet,men jeg holder nu på BAD CLUSTERS....sorry dude
begynd at spare op til en ny hdd, for de er ik til at fjerne.....Har selv et par :-(((
Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. januar 2001 - 23:52 #6
cyber freak>> Jeg har haft en 1,2 gb WD harddisk i mange år, sidder nu i en gammel maskine.
Den meldte om bad clusters indtil for nylig hvor
jeg prøvede med fdisk. Nu får jeg ikke den melding.

Den har nu kørt godt nok i de, 4 år tror jeg nok, jeg har haft den.
Avatar billede mortenio Nybegynder
30. januar 2001 - 10:27 #7
TAk til Jer alle for oplysningerne. Jeg prøver et formatere.
VH
Mortenio