Avatar billede southernforest Nybegynder
17. februar 2004 - 21:06 Der er 8 kommentarer

Computer der går ned!

Jeg har en Pentium 4 processer med et MSI SiS 625DX Chipset based bundkort, det sker ofte at computeren uden varsel bare går ned, og genstarter selv op derefter. Temperaturen på cpu'en ligger omkring 38-40 grader celsius... det synes jeg ikke skulle betyde noget, eller hva?? kan det være noget med strømforsyningen, kan den bliver for varm eller bare være defekt eller kan det være noget helt andet som en defekt hardisk? Tror ikke det er windows det er gal med da den lige er formateret og problemet også var der inden...
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2004 - 21:28 #1
Styresystem?
Avatar billede southernforest Nybegynder
17. februar 2004 - 21:28 #2
windows xp pro
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2004 - 21:34 #3
OK, er der installeret Servicepack 1 og Hotfixes?
ellers kan det være Gaobot/Blaster.
Avatar billede southernforest Nybegynder
17. februar 2004 - 21:38 #4
har godt nok servicepack 1 men alle hotfixes, og bruger norton 2004 så synes ikke virus burde være et problem...??? du har ingen forslag til noget hardware der kan være problemer med...?
Avatar billede southernforest Nybegynder
17. februar 2004 - 21:38 #5
har ikke servicepack 1
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2004 - 21:41 #6
Er vi ovre i hardwarefejl skal du teste med disse programmer.
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT  dft til harddisk
http://hcidesign.com/memtest/download.html  ram, test en sokkel ad gangen
http://www.7byte.com/index.php?page=hotcpu  cputest
Avatar billede southernforest Nybegynder
17. februar 2004 - 21:43 #7
hey skal jeg ikke bare sige acceptere dig for at give dig points... har ikke rigtig prøvet eksperten før..???
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2004 - 21:45 #8
Nej, det kan du ikke før jeg har lagt et svar, og det har jeg ikke for vane at gøre før problemet er løst.*S*
Velkommen til Eksperten, hvis du giver dig tid til at læse lidt i vores uofficielle FAQ, får du rigtig meget glæde af os.
http://expfaq.1go.dk/ - Eksperten: Sådan gør jeg.