Avatar billede sy22 Nybegynder
17. februar 2004 - 20:29 Der er 2 kommentarer

Komprimering af video fra Premiere

Hejsa!

Jeg har flere gange importeret film fra et digitalt videokamere til Premiere, men har det gentagne problem at jeg ikke kan eksportere det i en god komprimeret kvalitet(divx el. lign), hvis størrelsen skal ned på et acceptelt niveau (for mig max 700mb)

Jeg har pt. ca. 70 min. video jeg ønsker at kunne brænde på en CD i divx el. lign format. Hvilket kompromerings codec og hvilke indstillinger skal jeg vælge for at få det i en god kvalitet???

Det er muligt at lave en alm. DVD rip på 700 mb. i en acceptabel kvalitet, så det må egså være muligt at gøre det med mine egne optagelser.

Er der evt. andre muligheder end at ekspertere filen fra Premiere???

Tak for hjælpen
Avatar billede henninga Novice
17. februar 2004 - 21:26 #1
Du gemmer fra premiere i en normal avi PAL.
Og så er her en opskrift:
http://www.digitalempire.frac.dk/avidivx.shtml

HenningA
Avatar billede sy22 Nybegynder
17. februar 2004 - 21:35 #2
Tak for hurtigt svar, det ser lovende ud. Jeg vil lige bruge lidt tid på at kigge på det og skal nok huske point.