Avatar billede brendstrup Nybegynder
17. februar 2004 - 20:03 Der er 6 kommentarer

regler i outlook xp, forskellige e-mails på forskellige pcer

hej, jeg har oprettet tre e-mails på min adsl konto, dvs at det er samme kontonummer og pass.Problemet er at de skal hentes på hver sin computer, men hvisen henter mails, henter han fra alle kontoerne. vi har prøvet i outlook express, og det virker sådan set også medmindre man får en mail som vi alle er modtagere af..
Da der er flere regler i outlook xp, tænkte jeg at det måske er muligt? så derfor hvis der er nogle der kan hjælpe mig ville jeg være glad???
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. februar 2004 - 20:54 #1
Hmmm jeg er ikke helt sikker på at jeg forståe hvd du mener, men hear goes.

Du sætter dine outlook på de tre maskiner til at gemme kopi af mails på serveren. Du sætter dem til at hente alt ned, og bruger så regler på hver enkelt outlook til at beslutte hvilke mails der skal gemmes og hvilke mails der straks skal slettes.

Resultat, er at der vil være forskellig mail på hver enkelt pc og at lat mail ligger på serveren. Skriv hvis jeg er gået helt gal af hvad deter du vil
Avatar billede brendstrup Nybegynder
17. februar 2004 - 21:27 #2
det jeg helt præcis mener er at jeg kun skal ha mails til netot den mail som jeg skal sætte min pc op sådan på hver maskine.. jeg skal ikke have de andres mail. men hvilke regler skal jeg bruge?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. februar 2004 - 21:53 #3
Det kan du ikke med regler.

Du kan gøre det ved at have en profil pr. person.

Hver person får oprettet sin egen profil på hver maskine, med brugernavn og password. herefter konfigurere hver person sin egen outlook profil, til at tilgå sin egen mail konto. Da der er flere maskiner der alle henter mail, er I nødt til at konfigurere outlook til at gemme kopi af alt mail på serveren, så den kan hentes ned fra alle maskiner. Denne løsning kræveret netværksoperativ system på alle maskiner (NT, 2000 eller XP), men det er ikke svært
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. februar 2004 - 22:14 #4
Det er lidt løgn hvad jeg siger (jeg har lige prøvet selv) du kan faktisk godt gøre det med regler. hvis vi forestiller os at i har 3 computere, men en konto på hver, kan i godt konfigurere outlook til at hente fra 3 forskellige internet udbydere, og så fordele mail i hver sin mappe efter hvem mailen er sendt TIL. Tricket er at starte fra tom regl, i steder fra skabelon. (en markering i toppen af dialogboksen skal ændres)
Avatar billede brendstrup Nybegynder
17. februar 2004 - 22:30 #5
jeg tror du har misforstået det er tre e-mail adr fra samme udbyder, og kontonummer,da man jo kan oprette 5 gratis e-mail.. Men computerene står forskellige steder i landet, så derfor er løsning 1 heller ikke en mulighed
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. februar 2004 - 22:44 #6
Hvis du på en eller anden måde kan se på mailen hvilken mappe den skal puttes i f.eks. afsender adressen eller modtageradressen, emnet eller indholdet, kan du fordele dem via regel, hvis du starter fra tom regel. det er 2Bare" at prøve sig frem,  det kan lade sig gøre