Avatar billede ogfed Nybegynder
17. februar 2004 - 15:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brug af Windows XP ikoner i applikationer

Hej

Hvordan er reglerne for brug af Windows XP ikoner i applikationer der udvikles til kommerielt brug? Er der virksomheder der har udviklet ikoner som ligner XP standarden, men som kan bruges gratis eller købes billigt?

Med venlig hilsen

ogfed
Avatar billede stone Forsker
17. februar 2004 - 16:55 #1
Det er ikke lovligt at benytte microsoft's originale ikoner

her er et par link til gratis ikoner
http://www.xp-icons.com/

http://xp.xicons.com/category/34/
Avatar billede stone Forsker
17. februar 2004 - 16:56 #2
du kunne også kontakte microsoft og spørge....
Avatar billede _michael_ Nybegynder
17. februar 2004 - 17:55 #3
Ikonerne er grafisk arbejde, som Microsoft har købt af et firma. Endvidere er der også mange af ikonerne også registrerede varemærker, så jeg ville ikke bruge dem, hvis jeg var dig.
Det kan også opfattes som 'fusk', hvis du benytter dig af microsofts ikoner (ikke dermed sagt, du fusker!) - forstået på den måde, at du signalerer, at du/dit produkt har noget med microsoft at gøre, da du benytter dig af deres grafiske identitet.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
19. april 2004 - 14:37 #4
Faktisk opfordrer MS til at benytte DERES ikoner i applikationer - bl.a. pga. brugervenligheden.

Skal nok finde dokumentation - men jeg er sikker i min "påstand".
Avatar billede stone Forsker
19. april 2004 - 18:18 #5
venter spændt....så jeg ka ntage mine ord i mig igen :)
//stone
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
20. april 2004 - 09:40 #6
Nu kan jeg selvfølglig ikke finde den rette dokumentation, og har ikke tænkt mig at bruge oceaner af tid på det :) Men vi har i vores firma undersøgt sagen tidligere, og hele humlen er, at hvis ens applikation kører på windows (dvs. fx. et windows baseret program), så er licensen til windows betalt (må man gå ud fra), og derfor kan ikonerne benyttes. Det kunne fx. være anerledes med en ren webapplication, der fx. kan åbnes i Mozilla - perhaps? :)

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnwxp/html/winxpicons.asp?frame=true#winxpicons_step1 - det fortæller ikke det vi leder efter her, men det ligger lidt i kortene.

Men brug "windows style guide" til at finde info om emnet.

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnwxp/html/winxpicons.asp?frame=true#winxpicons_step1
Avatar billede ogfed Nybegynder
17. august 2004 - 09:58 #7
Hmm lukker