Avatar billede mobj Nybegynder
17. februar 2004 - 14:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Import af csv-filer i Notes

Jeg har to csv filer som jeg importerer ind i Notes. Kundeoplysninger i den ene fil, og kontooplysninger i den anden fil.
Jeg vil gerne have kundeoplysningerne som hoveddokument og kontooplysningerne som svardokumenter. Èn kunde kan godt have flere konti...
Hvordan kan det lade sig gøre???
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
17. februar 2004 - 15:01 #1
hmmm, du er ikke særlig konkret i dit spørgsmål. Du spørger generelt hvordan løser jeg den her opgave, uden at skulle betale en konsulent eller lign. for det. Og som konsulent, der pt. ikke har noget at lave, virker det en anelse absurd. Jeg kunne godt lave koden til dig; men 30 point giver altså ikke "smør på brødet".

Ikke at jeg finder konceptet i eksperten.dk dumt, så kunne jeg jo lade være med at deltage, og hvis dit spg. havde været mere konkret a'la "hvordan opretter jeg et svardokument" så havde jeg glædeligt svaret dig.

Men hvordan er holdingen herinde? Er det mig der bare sidder og er lidt bitter lige nu, eller har jeg fat i noget rigtigt?
Avatar billede jogii Nybegynder
17. februar 2004 - 16:06 #2
-> pr0gm4n: Jeg har det nok på samme måde. Dette er umiddelbart en konkret konsulentopgave, som afhængig af kravene vil tage 2-8 timer at programmere, og så er 30pts it' møje. 200-300 point ville være passende efter min mening. Så kan der rykkes i rækkefølgen :-)
Avatar billede mobj Nybegynder
17. februar 2004 - 16:11 #3
Jogii: Jeg giver gerne 300 point for et godt svar. Er jeg nødsaget til at oprette spørgsmålet igen for at ændre i pointene ???
Avatar billede jogii Nybegynder
17. februar 2004 - 16:23 #4
Oppe foroven til venstre ses "Funktioner" under "Spørgsmål data" og "Dine date". Her er det muligt at at finde en funktion til at forøge pointtallet. Du kan forøge op til 200pts.
->pr0gr4m: tager du så over? Jeg vil gerne stå bi på sidelinien
//Jörg
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
17. februar 2004 - 17:55 #5
OK OK, Jeg tog handsken op Jörg ;-) lige under en time tog det; men det er så også en minimumsløsning.

-> mobj, du kan dl den herfra http://mpi.homepage.dk/upload/ImportKunderegister.rar
Kodet i ND 6.5 men der er ikke brugt noget af det nye hokus-pokus så den burde uden probs kunne afvikles på R5. R4 går jeg ikke udfra er aktuelt mere.

Jeg vil gerne tilføje, at det IKKE var de ekstra point, der gjorde forskellen; men alene Jörgs 'udfordring' hehe.
Avatar billede mobj Nybegynder
18. februar 2004 - 06:45 #6
Tusind tak for hjælpen.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
18. februar 2004 - 10:52 #7
Selv tak, sig til hvis du har brug for yderligere hjælp.