Avatar billede don_migo Nybegynder
17. februar 2004 - 14:13 Der er 16 kommentarer

Computer går i stå.

Hej alle sammen.

Jeg har et lille problem med min computer...
Computeren er godt og vel 2 år gammel, og har kørt en del... Computeren begyndte at køre fast, altså ikke at ville reagere mere, selv om skærmen stadig var tændt. Da dette blev ved, genindstallerede jeg windows, men nu gør den det altså stadig... Er der nogen der ved hvad der eventuelt kunne være galt med min pc???

På forhånd tak.
Avatar billede ird Praktikant
17. februar 2004 - 14:15 #1
har du alle updates?
Installerede du styresystemet da du var koblet på nettet?
Tømt alt offline indhold?
testet for varme?
Avatar billede ird Praktikant
17. februar 2004 - 14:18 #2
Derfor ikke online når du installere OS:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#dcom

Windowsu update:
http://windowsupdate.microsoft.com/

Tøm alt offline indhold:
Funktioner>internetindstillinger>slet filer>slet alt offlineindhold

Varme test:
http://www.aida32.hu/aida-download.php
Avatar billede don_migo Nybegynder
17. februar 2004 - 14:22 #3
Har haft temp. måler på computeren, og den sagde ikke noget... den står her og kører ved siden af mig, og den kører ok, kan bare ikke gøre noget... Kan det ikke være noget med hd, ram eller noget???
Avatar billede ird Praktikant
17. februar 2004 - 14:24 #4
Kan nemt være dine RAM jo, men har du prøvet alt det andet jeg skriver

RAM test http://www.memtest86.com/
Avatar billede zhark Nybegynder
17. februar 2004 - 15:15 #5
Hvilket OS har du, og får du nogen meddelelse ved "ctrl+alt+del" eller reagerer den heller ikke på det?
Avatar billede don_migo Nybegynder
17. februar 2004 - 15:44 #6
Kører win98se... Den reagerer ikke på noget over hovedet... det er også lidt svært at køre alle de test du omtaler, da man ikke kan nå at installere noget før den går ud...
Avatar billede zhark Nybegynder
17. februar 2004 - 16:01 #7
Har du prøvet at starte den i fejlsikret og evt. kan undersøge noget på den måde?
Avatar billede zhark Nybegynder
17. februar 2004 - 16:03 #8
Har du haft PCen åbnet må du kontrollere dine kort/cabler sidder ordentligt.
Avatar billede ird Praktikant
17. februar 2004 - 16:26 #9
Sorry opretter, men kunne ikke lige udelede at den går ud???
Avatar billede don_migo Nybegynder
17. februar 2004 - 16:32 #10
jo selvfølgelig... den kører omkring 5 sek. og op 3 min. så går den bare "kold" lige meget om jeg spiller, ser film, skriver eller den bare står stille... Jeg kan se det sidste skærmbillede, den kommer med en hyletone gennem højtalerne, og jeg kan ikke gøre noget...
Avatar billede ird Praktikant
17. februar 2004 - 16:33 #11
Prøv lige at tjekke om grafikkortet sidder fast i soklen?
Har du andre RAM du kan prøve med?
Avatar billede don_migo Nybegynder
17. februar 2004 - 16:53 #12
har lige tjekket om de ikke sidder godt nok fast... det gør de...
Avatar billede zhark Nybegynder
17. februar 2004 - 18:21 #13
Hvis den hyletone kommer gennem kabinettets warning kan det altså udmærket skyldes ram, men det kommer dog som regel allerede ved start et højt hyl ved ram fejl.
Avatar billede don_migo Nybegynder
17. februar 2004 - 18:23 #14
det er ikke den der sidder i kabinettet... det er igennem min anlæg som er sluttet til... det er helle ikke hvergang den kommer... kun hvis den stopper i musik eller spil... det sidste lyd... Det er som om den bare låser sig fast...
Avatar billede ird Praktikant
19. februar 2004 - 08:53 #15
har du prøvet med en SFC /scannow
Avatar billede ird Praktikant
13. april 2004 - 14:36 #16
Fik du tid til at smide lidt feedback her snart eller lukke spørgsmålet??