Avatar billede prv Nybegynder
17. februar 2004 - 14:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Router problem - hjælp

Hej,

Jeg har en server kørende, med forbindelse på denne måde:

Internet (TDC ADSL)
|
SMC Barricade SMC7004VBR (Router)
|
2 computere og en server

Problemet er som følger.. På serveren ligger der webserver mm., og alle PC'ere udenfor netværket kan sagtens benytte disse.

Dog har jeg et problem med interne enheder, som ikke kan benytte f.eks. webserveren - men de kan sagtens PINGE serveren! Alt kontakt på den INTERNE adresse virker fint, men altså ikke den eksterne, hvilket er et stort problem.

Som sagt kan man sagtens pinge på den eksterne, men man kan f.eks. ikke bruge mail på ekstern, web på ekstern, eller telnette til ekstern - kun internet.

Findes der en nem løsning til dette?

Har lagt det under hardware, da jeg ku forestille mig, at det er routeren som ikke vil som jeg vil...

Idéer?
Avatar billede tomb3 Nybegynder
17. februar 2004 - 18:03 #1
"alle PC'ere udenfor netværket kan sagtens benytte disse"

"INTERNE adresse virker fint, men altså ikke den eksterne"

Du modsiger lidt dig selv?

Hvad mener du egentlig?
Dem udefra kan de komme ind på din webserver?

For at benytte din webserver internt, skal du skriver serverens ip.
Fx: http://192.168.0.100
eller serverens navn http://minserver

Så kommer du ind på serveren indefra :)
Avatar billede prv Nybegynder
17. februar 2004 - 18:43 #2
alle udefra kam bruge serveren optimalt, men jeg kan kun bruge interne adresser til serveren fx. http://192.168.0.100/~welshpony/ men kan ikk bruge fx. www.welshpony.nu ... begge sider er de samme, men kan ikke bruge den eksterne
Avatar billede tomb3 Nybegynder
17. februar 2004 - 18:45 #3
Ah på den måde, det er klart du ikke kan bruge www.welshpony.nu, da du sidder på samme IP som serveren. Sådan er det bare, ikke så meget at gøre ved det.

Brug derfor http://192.168.0.100/~welshpony/ som du altid har gjort.
Avatar billede prv Nybegynder
17. februar 2004 - 18:59 #4
men inden jeg satte den firewall/ router op kunne jeg saktens bruge de eksterne adresser
Avatar billede tomb3 Nybegynder
17. februar 2004 - 19:01 #5
Jep, men det kan du desværre ikke når du sidder bag router.. Sådan er det nu engag.
Avatar billede prv Nybegynder
23. juni 2004 - 19:20 #6
lukker