Avatar billede kee.... Nybegynder
29. januar 2001 - 16:52 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

TRÆT stifinder

TRÆT stifinder, og jeg er også træt af den. Jg har stadig problemer med min stifinder. Når jeg \"roder\" rundt i den blir den bare SÅ langsom efter jeg har været måske 10-15 mapper igennem. Nogle gage tager det 20 sekunder før den viser indholdet i en mappe, og det kræver genstart af maskinen før den er tilbage til normal igen...

Hvorfor gør den det? Har det noget med konflikter at gøre? Og hvordan hulen finder jeg konflikten?

Jeg HAR installeret windows igen, sågar har jeg formatteret HD. NOTHING helps, det er SÅ belastende...
Håber i kan hjælpe....
Avatar billede moa Nybegynder
29. januar 2001 - 17:10 #1
Se evt. http://www.eksperten.dk/spm/31134

Især Steen Hansens og KHarders indlæg i bunden - konklusion bliv vistnok at en FDisk (selvfølgelig efterfulgt af formatering) og reinstallering burde løse det.
Avatar billede kee.... Nybegynder
29. januar 2001 - 17:28 #2
Tak. Jeg må prøve een gang til så.

MHT de konflikter. Hvor og hvordan søger/finder jeg dem?

Efter format c går der ik mere end ½ times arbejde i stifinderen så er den langsom igen.
Avatar billede handmade Nybegynder
29. januar 2001 - 17:53 #3
Tjek enhedshåndtering for gule udråbstegn.
Ved en formatering fjernes alle de første bogstaver i filnavne og biblioteker, mens selve filsystemet forbliver intakt. Du skal derfor bruge en bootdisk og starte op derfra, fdiske og derefter formatere (= på et nyt filsystem)Inden du går i gang, skal du altså have lavet en bootdisk samt få tjek på, hvilken hardware (skærmkort, lydkort, netkort, modem osv) du har, så du kan geninstallere de ting Windows evt. ikke finder selv.
Avatar billede kee.... Nybegynder
29. januar 2001 - 20:18 #4
ok... så er den formatteret. der er INGEN gule spørgsmålstegn i enhedshåndteringen.

Jeg har gjort som beskrevet. Men den er sq stadig langsom. Nu kan jeg dog klikke på måske 30 mapper før den blir langsom igen. Satans (undskyld sproget)
Det hele ser rigtigt ud... men det virker ikke *suk*
(stortuder) orker simpelthen ikke at sende den til check hos forhandleren.... Hjælp
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. januar 2001 - 22:28 #5
har du mange programmer kørende i baggrunden ? det kan være det..... hvilket OS kører du med ?
Avatar billede kee.... Nybegynder
29. januar 2001 - 22:31 #6
Kjalle.. Nej ikke nødvendigvis. Det sker selvom jeg slet ikke kører noget som helst andet end stifinderen. OS er det OperativSystem eller hvad?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
30. januar 2001 - 11:58 #7
Prøv lige engang at gå ind i \"start\"-> \"kør\", i boksen skriver du \"msconfig\".Hvis du bruger Win98, kan du godt klikke \"start autoexec.bat og config.sys\" fra.Gå nu hen på det sidste faneblad \"start\", og så klik fluebenene væk ud for de programmer som du IKKE vil have til at starte op.Når du er færdig, klik \"anvend\" og \"ok\".
Håber det virker.....:)
Avatar billede kee.... Nybegynder
30. januar 2001 - 13:27 #8
mr.athlon

Var lige ved at blive glad. Men stadig blir den langsom efter, nu igen, 10-15 mapper...
*hyyyl*
Avatar billede cautoo Nybegynder
31. januar 2001 - 20:01 #9
har du prøvet at defragmentere din computer?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
01. februar 2001 - 07:15 #10
Hejsa......Tjaaaaa jeg må give cautoo ret....en defrag må snart være den sidste løsning.....i mellemtiden kigger jeg lidt hos Microsoft, og vender tilbage til dig.......:)
Avatar billede kgnielsen Nybegynder
01. februar 2001 - 08:56 #11
Hvis du har nogle netværksdrev mappet i din stifinder kan dette sløve gevaldigt ned. Dette kan også ske hvis du har et dårligt cd-rom drev i din pc som måske står og prøver at læse en cd. Eller bare en ridset cd som ikke kan læses.
Avatar billede moa Nybegynder
01. februar 2001 - 09:22 #12
cautoo, mr.Athlon: Hvis den lige er reinstalleret, burde en defrag, der ikke være nødvendig??

kee..: I dit indlæg 29/1 20.18.26 skriver du at nu er den formateret og installeret igen. Vil det sige at du først via FDisk har slettet alle/de pågældende partitioner og oprettet dem igen og derefter formateret som jeg og handmade foreslår, eller har du blot formateret.

Det der er forskellen (såvidt jeg ved) er at du ved først at ødelægge partitionerne, får en mere \"grundig\" formatering, end hvis du blot formaterer en eksisterende partition!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. februar 2001 - 23:31 #13
Jeg skulle hilse og sige fra \"kee....\" at hun ikke kan logge ind, og derfor ikke kan deltage videre i spm.\'et før login-problemet er løst.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
02. februar 2001 - 07:19 #14
Hej Kee
Var inde på Microsoft\'s hjemmeside i går, og de skriver faktisk det samme som \"kgnielsen\", at et netværksdrev, sagtens kan sløve dine stifinder !
Nu ved jeg godt at I tror jeg er helt åndssvag......men Keee, du har vel ikke tilfældigvis en HP printer af nyere dato ??? Hvis du har skal du sørge for at den står tændt........HP programmerede på et tidspunkt nogle drivere som, hvis printeren ikke er tændt, vil stå og \"pinge\", altså lede efter printeren, og hvis laver noget på sin pc, der tager lidt systemressoucer, vil det sløve pc\'en vildt meget !!! :)
Avatar billede kee.... Nybegynder
05. februar 2001 - 12:39 #15
Så er jeg tilbage igen. Undskyld ventetiden, men jeg havde login problemer.

Jeg har nu total skildt det hele ad. Har endda taget netværkskort, grafikkort, brænder og ALT overflødigt ud. Fdisk og format c. Een ting ad gangen er sat til igen...

Spørg mig om den er sløv????? Ja den er. Men har nu fundet ud af at det tilsyneladende er min brænder der laver rod. Den er nu ude igen, og en ny Fdisk, ny format C... DET KØRER. Perfect!!!!

Bort set fra at jeg ikke kan bruge min brænder og blir osse enig med mig selv om at jeg hellere må få mig en ny.

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede moa Nybegynder
05. februar 2001 - 14:31 #16
Øh!! - var det meningen at jeg skulle have alle point\'ene, eller var det et uheld? og skulle de ikke have været fordelt mellem dem der svarede?
Avatar billede kee.... Nybegynder
05. februar 2001 - 16:00 #17
Moa.. Jow umiddelbart.. men hvis du løber det hele igennem, var det for det første dig der svarede, for det andet... de svar jeg ville have givet point kunne jeg ikke fordi de ikke havde besvaret men bare kommenteret...
Avatar billede moa Nybegynder
05. februar 2001 - 16:54 #18
OK - takker mange gange ;-)