Avatar billede hellswonars Nybegynder
17. februar 2004 - 11:35 Der er 16 kommentarer

hvordan laver jeg en sector

Hej Jeg har lige scannet min harddisk en 120Gb SATA 8mb. cache fra SEAgate. Jeg skannede den med seatools.
og den fandt en beskadiet sector
sådan stod det:
Complete Surface Scan Result: Failed with Minor Error(s)
    Sector 220193627, I/O Error

Hvordan kan jeg lave den sector jeg har hørt at der findes et program som måske ikke kan lave den men så flytte sectoren et andet sted hen. Ved ikke hva jeg skal gøre men vil helst ikke have at min harddisk brænder af kan den det?
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
17. februar 2004 - 11:41 #1
du kan ikke redde beskadiget sectore.
Men muligvis kan du rette dem. hvis du er heldig.. med Low Level Formatering!
Dette kan også gøres med Seatools. og hedder sikkert noget med Write Zero's til disk.. Men du skal huske at backe det op for den sletter alt.. incl alle partioner og alt hvad der er på disken.
Avatar billede hellswonars Nybegynder
17. februar 2004 - 12:14 #2
Jamen hvor kan jeg finde det program
Avatar billede ird Praktikant
17. februar 2004 - 12:18 #3
Synes du skriver du allerede har brugt det til at scanne med??

Kik på deres HP der er det.. Men tror ikke du har redde en bad sector
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2004 - 12:29 #4
Du kan være heldig at reparere den, men du må nok hellere forberede dig på at den disk er ved at være færdig.
Avatar billede ird Praktikant
17. februar 2004 - 12:36 #5
har=kan :))ups mit var ikke et svar så afvis dette
Avatar billede hellswonars Nybegynder
17. februar 2004 - 13:00 #6
jamen den er kun 1 år gammel ..... er den så allerede færdig.... og hvad er en sector egentlig kan jeg miste mine data når som helst når den sector der ikke virker
Avatar billede ird Praktikant
17. februar 2004 - 13:02 #7
En bad sector er en defekt klynge.
Område på en disk, der ikke kan læses. Årsagen kan være fysiske - fingeraftryk, ridser mv. - eller logiske - adresseringsfejl.
På en harddisk markeres disse områder, således at de ikke læses fremover.
Hvis data er lagret på en sektor, der ødelægges, kan særlige programer i visse tilfælde genoprette dataene og flytte dem til bedre sektorer.
Avatar billede hellswonars Nybegynder
17. februar 2004 - 19:02 #8
Ok men er der så ikk en der kan skrive te link til et program som kan flytte filerne fra den beskadiet sector til en anden uden at man skal formatere og man mister alle sine partitioner
Avatar billede hellswonars Nybegynder
17. februar 2004 - 19:02 #9
et = et
Avatar billede hellswonars Nybegynder
17. februar 2004 - 19:02 #10
te = et
Avatar billede ird Praktikant
17. februar 2004 - 19:03 #11
Kender ikke et
Avatar billede hellswonars Nybegynder
17. februar 2004 - 19:08 #12
nej men kender du et program som kan hjælpe
Avatar billede ird Praktikant
17. februar 2004 - 19:35 #13
Kommentar: ird
17/02-2004 19:03:12 :)
Avatar billede hellswonars Nybegynder
18. februar 2004 - 15:11 #14
hva snakker du om
Avatar billede ird Praktikant
18. februar 2004 - 15:13 #15
skriver her jeg ikke kender et.

og 17/02-2004 19:08:54 spørger du om jeg kender et, så derfor viste jeg bare der hvor jeg sagde nej :))
Avatar billede hellswonars Nybegynder
18. februar 2004 - 18:17 #16
nååå fatter det nu hehe