Avatar billede tomdane Nybegynder
17. februar 2004 - 11:17 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

begrænse adgangen til adminpak

Hej

Det lader til, at alle i domænet kan få adgang til at administrere vores server, blot de downloader adminpak og installerer den lokalt. Hvordan begrænser jeg dette til f.eks. administratorer? Det er jo et kæmpe sikkerhedshul, hvis almindelige brugere kan få adgang til at fjernstyre serverne.

Mvh,

Thomas
Avatar billede serverservice Praktikant
17. februar 2004 - 12:49 #1
Hvis du går i Group policy - security settings-local policy-user rights assignment: her er der en permission som hedder. "access this com. from the network."
Hvis everyone gruppen er aktiv så fjerne den og tilføj domain admin.
Avatar billede clausjj Nybegynder
24. februar 2004 - 11:04 #2
De kan ikke administrere serveren, med mindre de har rettighederne. De kan muligvis starte MMC konsollerne op, men kan kun kigge.
Avatar billede serverservice Praktikant
24. februar 2004 - 15:20 #3
Ja jeg trækker hermed min kommentar tilbage, da jeg har opdaget at den policy er nødvendig for at logge på remote.
og gir clausjj ret-det er begrænset hvad en almindelig bruger kan
Avatar billede tomdane Nybegynder
30. september 2005 - 10:13 #4
claus og danny, smid lige et svar, så får I point for deltagelsen.
Avatar billede clausjj Nybegynder
30. september 2005 - 13:20 #5
Som udbedt. Et svar.
Avatar billede serverservice Praktikant
30. september 2005 - 15:56 #6
jeps