Avatar billede stauer Nybegynder
29. januar 2001 - 15:22 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Photoshop 6.0 ??

Hejsa

Er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan lave transperente gif billeder i photoshop 6.0.. i 5.5 havde man den der gif89 export..

Avatar billede styrken Nybegynder
29. januar 2001 - 15:23 #1
øh - jeg tror bare at du kan sætte opacity ned. Altså gøre hele dit billede til et layer.
Avatar billede cob Nybegynder
29. januar 2001 - 15:30 #2
Det der skal være gennemsigtigt laver du gennemsigtigt i photoshop filen og så siger du \"save for web\" i File menuen - et nyt windue åbnes - du sætter den til at gemme som gif og og markerer at det skal være med tranperant.... THE END
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. januar 2001 - 15:39 #3
Du skal huske at konvertere dit billede til Indexed Color mode. Image>Mode>Indexed Color...

http://www.adobe.com/support/techdocs/3bae.htm

/per www.kazoma.dk
Avatar billede thekrew Nybegynder
29. januar 2001 - 17:26 #4
eller bare fjerne baggrundet
Avatar billede Trine Nybegynder
30. januar 2001 - 07:50 #5
Du siger såmen bare \'NEW\', og inden du siger \'OK\', så sætter du prikken i \'TRANSPARENT\'. Så er det, at du får den der ternede baggrund, hvilket symbolisere gennemsigtighed. Når du så siger \'SAVE FOR WEB\', kan du se ovre i menuen til højre, at farven \'GENNEMSIGTIG\' er tilføjet. Så gemmer du selvfølgelig, og den er Transperent. Thats it!

Trine / Misskat
Avatar billede stauer Nybegynder
01. februar 2001 - 13:36 #6
hvis nu man ik lige har mulighed for at fjerne baggrunden i sit billede, hvordan virker det så hvis man tager udgangspunkt i 5,5 hvor man kunne vælge den farve der skulle være transperent...
Avatar billede Trine Nybegynder
06. februar 2001 - 08:25 #7
Gør bare som jeg siger, så har du den.
Avatar billede dudesicko Novice
11. februar 2001 - 05:05 #8
Men husk lige at du ikke må have nogen bløde overgange til det transperante.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. februar 2001 - 08:15 #9
Du afgrænser din figur/grafik i det første lag, derefter laver du et nyt lag. I det nye lag vælger du en farve, der ikke findes i din grafik. Derefter bruger du Paint Bucket Tool, dvs. maler spanden til at fylde laget med den samme farve. Den farve bliver dit gennemsigtige lag, når du eksporterer til gif89a formatet.

Hvis du har en blød overgang til de gennemsigtige lag, så bliver figuren flosset i kanterne.

/per
Avatar billede stauer Nybegynder
13. februar 2001 - 14:06 #10
er det mig eller var gif89 eksporten ikke lidt nemmere at bruge i 5.5 Jeg havde bare svært ved at forestille mig at Adobe kunne udvikle i modsat retning, så jeg troede at der måtte være en eller anden funktion jeg havde misset for den måde at gøre det på kendte jeg godt..
Avatar billede InboundCPH Novice
13. februar 2001 - 21:52 #11
Du tager din nuværende grafik, som sikkert ligger som layer1. Laver et nyt lag og placerer det nederst. slet nu alt i dette lag.

Vælg så det øverste lag (det med din grafik) og slet det område du vil have transperant. Du kan også lave semi transperante billeder på denne måde. (tæmk lidt over den...)

Når billedet er klar vælger du file - save for web, gemmer som gif, og vælger transperant.
Avatar billede dudesicko Novice
25. februar 2001 - 01:26 #12
Luk lige det her SPM tak.