Avatar billede xmas Nybegynder
16. februar 2004 - 21:18 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Computeren vil ikke lukke

Efter at have haft nogle problemer med min PC, har jeg atter fået styr på den - næsten...
Når jeg vælger "Start" > "Luk computeren" > "Luk computeren" og klikke på "OK", så lukker computeren også men genstarter igen, og det bliver den ved med. Jeg kan altså ikke lukke computeren korrekt ned...

Er der ikke en af jer der kan hælpe med at løse dette meget generende problem ??
Avatar billede frederik_homann Nybegynder
16. februar 2004 - 21:21 #1
Køre du med NTFS eller fat32??
Avatar billede xmas Nybegynder
16. februar 2004 - 21:23 #2
Godt spørgsmål - hvordan finder jeg ud af det ??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. februar 2004 - 21:24 #3
Prøv at se om du kan finde en løsning blandt kommentarer/svar i lignende sprgsm.
http://www.eksperten.dk/spm/444750
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. februar 2004 - 21:24 #4
frederik_homann, NTFS på Win ME? - nej vel? ;)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. februar 2004 - 21:25 #5
Avatar billede xmas Nybegynder
16. februar 2004 - 21:39 #6
victor-1, detter er ikke de samme problemer, da min ikke gør det af sig selv, men først når jeg beder den om at lukke...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. februar 2004 - 21:47 #7
Ved godt de fleste af dem er som du siger, men ikke alle ;o)
Fandt lige nogle flere, hvor det heller ikke er alle du kan bruge, men måske nogle stykker.
Det er ikke fordi jeg ikke vil hjælpe dig direkte, men det er ofte via søgning man kan løse sine probl.

http://www.eksperten.dk/list.phtml?Esession=4170419c877c18f6cc47a9d4cd45736d&method=and&excerpt_on=1&find=Genstarter+n%E5r+jeg+lukker&x=3&y=5
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. februar 2004 - 21:51 #8
Avatar billede frederik_homann Nybegynder
17. februar 2004 - 09:32 #9
hehe nanog, jeg må til at lære at læse problemet lidt bedre igennem, xmas, har du problemer med at din computer køre scandisk hver gang du starter din computer op? det kan godt være at din scandisk er ødelagt og derfor medfører at din computer starter op automatisk, da den ikke kan gennemføre scandisk ordenligt, men ved ikke lige hvordan man reparere sin scandisk?? Nogen forslag?
Avatar billede serverservice Praktikant
17. februar 2004 - 11:10 #10
Har du tænkt på at lave en systemgendannelse?
Avatar billede xmas Nybegynder
17. februar 2004 - 15:40 #11
homan, jeg har ingen problemer med scandisk...
dannyboyd, da jeg har genistallaeret windows, er systemgendannelse ikke en mulighed...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. februar 2004 - 15:45 #12
Kunne du ikke finde noget i de links jeg lagde til dig ?
Avatar billede xmas Nybegynder
17. februar 2004 - 16:01 #13
victor-1, jo men jeg har ikke fået afprøvet endnu - sidder ikke ved den fejlramte PC før i aften...
Avatar billede xmas Nybegynder
19. februar 2004 - 16:25 #14
Det er meget svært at finde noget som omhandler Windows ME og min problematik - Det er næsten kun Windows XP der omtales...
Kunne det måske være programmet "Skype", det er det seneste jeg har installeret ??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. februar 2004 - 21:24 #15
Prøv evt. at benytte Systemgendannelse.
Vælg tidspunktet umiddelbart før installation af Skype - så får du svaret.
Avatar billede xmas Nybegynder
19. februar 2004 - 23:19 #16
Jeg kan ikke benytte systemgendannelse, da jeg har lavet en geninstallering af windows...Men jeg har fundet følgende link "http://www.winhelp.dk/98w3.htm", hvor der skrives noget om registreringsdatabasen, men hvordan kommer jeg ind i den ??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. februar 2004 - 07:02 #17
Start - Kør - Skriv "regedit" - Enter ;o)
Avatar billede xmas Nybegynder
20. februar 2004 - 07:13 #18
Tak, jeg prøver i aften, hvor jeg igen er tilbage ved den fejlramte PC...
Avatar billede xmas Nybegynder
22. februar 2004 - 00:21 #19
Jeg har årøvet "alt", også Microsofts egen fejlretning http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=273746
men intet hjælper...
Da du victor-1 har deltaget mest aktivt går pointene til dig.
Avatar billede xmas Nybegynder
22. februar 2004 - 00:22 #20
Ligger du et svar ??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. februar 2004 - 14:32 #21
Ok - takker :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 16:39 #22
Du bad om et svar ;o)
Avatar billede xmas Nybegynder
23. februar 2004 - 21:34 #23
Nu skulle du have fået point...
Avatar billede serverservice Praktikant
24. februar 2004 - 15:31 #24
Du skal markere navnet og vælge accepter...
Avatar billede xmas Nybegynder
24. februar 2004 - 15:44 #25
Ok, jeg klikkede blot på accepter