Avatar billede epo-ib Nybegynder
16. februar 2004 - 20:43 Der er 9 kommentarer

mit dvd drev ripper kun med 4x speed

jeg har et pioneer drev der har kunne rippe dvd med 14-17x speed men efter en reinstall af xp kan den nu kun rippe med ca 4x speed. købte derefter et msi dvd drev men det kan også kun rippe med 4x speed. aspi driver er instaleret.....
Avatar billede dmskay Nybegynder
16. februar 2004 - 20:50 #1
jeg mener du skal finde en hack firmware til dit drev.
dmskay :-)
Avatar billede epo-ib Nybegynder
16. februar 2004 - 20:52 #2
det har jo kunne rippe 14-17x med den firmware der er i
Avatar billede dmskay Nybegynder
16. februar 2004 - 21:58 #3
så er jeg på bar bund hvis jeg skal forstå dit spørgsmål som om at du bruger en hacked firmware ( soory )

dmskay:-)
Avatar billede epo-ib Nybegynder
16. februar 2004 - 21:59 #4
nej bruger ikke en hacked firmware og har aldrig brugt det men hvis det kan hjælpe så prøver jeg. hvor findet jeg evt en ???
Avatar billede henninga Novice
16. februar 2004 - 23:04 #5
Jeg tror ikke det har noget med dvd-drevets firmware at gøre, men snarere med XP drivere.
Men adresse til firmware:
http://forum.rpc1.org/dl_all.php
Avatar billede speedfreak Nybegynder
20. februar 2004 - 01:56 #6
Det har ikke noget med firmwaren at gøre. jeg har samme problem nu efter at windows gik ned for en gangs skyld. Så min windows er frisk installeret. så det er noget med aspi eller noget andet at gøre? Men har prøvet den nye aspi-driver fra adaptec men stadig samme problem, max 4speed læsehastighed hvor normalt op til 17-18x
Nogen bud på hvad der er galt, når ikke det har noget med firmware at gøre?
Avatar billede henninga Novice
20. februar 2004 - 08:10 #7
Avatar billede speedfreak Nybegynder
21. februar 2004 - 20:32 #8
Den hjælper ikke, har lige prøvet.
Men det underlige er at hvis man har haft en windows kørende længe med en masse programmer, virker det lige pludselig med rip op til 16-18x dvd? hvad kan det være der gør dette?
Avatar billede speedfreak Nybegynder
21. februar 2004 - 22:27 #9
se lige her! vi er ikke de eneste i verden som har det problem, de er kun her inde folk ikke har prøvet det eller har lagt mærke til det, ellers ved de ikke hvad vi snakker om. :/
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/63508

http://forum.digital-digest.com/archive/topic/23754-1.html