Avatar billede sabian Nybegynder
16. februar 2004 - 20:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vil gerne have hjælp til en engelsk oversættelse

Skal have følgende oversat til dansk

when you ride on a bike or in a car then you most always be´ prepared on the unexpected when to car's meet eachother each car with the speed limited on 100 km/h it means the same as if one of them was parked or holding stil while the other car was driving with 200 km/h then there are not much time to think if anything's happend

Og dette oversat til engelsk :)

maleren var ved at male nogle billeder i en kirke, og da han ønskede at se, om han havde brugt de rigtige farver, gik han et skridt tilbage; men han glemte, hvor han stod, og ´hvis den unge mand ikke havde kastet en pensel mod billedet, ville han være blevet dræbt.

på forhånd tak :)
Avatar billede fcs Novice
16. februar 2004 - 20:36 #1
OK - jeg går i gang :o)
Avatar billede sabian Nybegynder
16. februar 2004 - 20:44 #2
Super.. tak ;)
Avatar billede fcs Novice
16. februar 2004 - 20:45 #3
Når man kommer kørende på cykel eller i bil, må man altid være forberedt på det man ikke forventer. Når to biler mødes og hver bil kører med 100 km i timen, svarer det til at den ene holder parkeret og den anden kører 200 km. i timen. Dette giver ikke meget tid til at reagere hvis der sker noget uventet.

The artist was painting some pictures in the church and when he wanted to see if he had used the right colors, he took a step back, but forgot where he was standing and if that young man hadn't thrown a paintbrush at the picture, he would have been killed.
Avatar billede fcs Novice
16. februar 2004 - 20:45 #4
Håber at dette er ok?
Avatar billede frederik_homann Nybegynder
16. februar 2004 - 21:08 #5
"forberedt på det man ikke forventer", forberedt på det uventede.

Lav Artist om til Painter da det ikke helt er en kunstmaler, og det skal ikke være "the church" da det ikke er en bestemt kirke

Ikke for at være kritisk fcs, men bare lige nogle små ændringer :)
Avatar billede fcs Novice
16. februar 2004 - 21:11 #6
Frederik>> Helt ok - der vil altid være plads til fortolkning i en oversættelse.

Ad 1: Du har fuldstændig ret, der var jeg for hurtig.

Ad 2: Hvorfra ved du om han blot er maler? Hvis han maler billeder tolker jeg det da som om han er kunstmaler??

Sprog er en dynamisk størrelse, så det er absolut et interessant emne at diskutere - kritik er jo ikke nødvendigvis negativ ;o)
Avatar billede fcs Novice
16. februar 2004 - 21:15 #7
Fra dansk til engelsk (se http://www.eksperten.dk/spm/466231):

When riding a bike or driving a car, you must always be prepared for the unexpected. Two cars converging, each with a speed of 100 km/h, is the same as if one car stod still and the other approached it with 200 km/h. This doesn't leave much time for thinking if anything happens.
Avatar billede sabian Nybegynder
16. februar 2004 - 21:16 #8
HeeY..takkR
Avatar billede fcs Novice
16. februar 2004 - 21:19 #9
Det var da så lidt. Husk at lukke spørgsmålet.

P.S.: 200 point er nok lidt i overkanten for sådan en opgave - du kan jo evt. smide et svar selv og så tage nogle af pointene tilbage ;o)
Avatar billede frederik_homann Nybegynder
16. februar 2004 - 21:26 #10
Fcs - Ka godt se hva du mener med det med maleren, den er lidt tricky ;)
Avatar billede fcs Novice
16. februar 2004 - 21:27 #11
Takker for point, men det var ikke nødvendigt med 200 :o)

P.S.: Wuhuuuu, jeg har lige rundet 30.000 point ;o)