Avatar billede stoiss Nybegynder
16. februar 2004 - 19:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

gøre et billede mindre i photo shop

hejsa alle sammen.

jeg har et billede som jeg gerne vil ha gjordt mindre i adobe photo shop...

Nogen der kan hjælpe mig med det..`??

/Dan
16. februar 2004 - 19:16 #1
Billede->Billedestørrelse
Indtast bredde og Højde, og angiv den ønskede opløsning.
Avatar billede spe Nybegynder
16. februar 2004 - 19:17 #2
Find menuen Image og vælg Image Size, i den dialogboks du får frem kan du ændre størrelsen på dit billede
Avatar billede stoiss Nybegynder
16. februar 2004 - 19:19 #3
hmm.. det skal være hele billedet, når jeg gør som du siger kotter den noget af billede væk.
Avatar billede zhark Nybegynder
16. februar 2004 - 19:26 #4
Der er så også lidt spec. i det med str. for: Hvis der er hak i kostant proportion behøver du jo kun vælge enten w eller H og proportionerne ændres ikke, men en ting mere - for fjerner du hak i resample så kan du beholde alle pixel men gøre billedet mindre... VED UDSKRIFT! På PCen ser du ikke den ændring, men den er jo effektiv hvis man f.eks. vil printe et billede fra et digital kamera, så gælder det om at beholde pixel for at få en god kvalitet af billedet printet :)
16. februar 2004 - 19:27 #5
Prøv at taste Ctrl-0 (nul) det tilpasser billedet til skærmen. Det lyder som om det er visningen på skærmen det er galt med.

Tilpasning af billedstørrelsen er for hele billedet.
Avatar billede spe Nybegynder
16. februar 2004 - 19:30 #6
Hvis du bruger Image Size/Billedestørrelse bør Photoshop ikke beskære billedet det gør photoshop derimod hvis du vælger Canvas Size/Lærredstørrelse
Er du sikker på du har valgt korrekt?
Avatar billede djon Nybegynder
20. februar 2004 - 10:17 #7
Hvis det bar et i ca. mål kan du bare trykke ctrl+t (edit->free transform) og hive kanterne til den ønskede størrelse!