Avatar billede csslover Nybegynder
16. februar 2004 - 18:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mySQL front ? sybase FRONT

Jeg er vandt til at arbejde med mysql, via mysqlfront.
Findes der noget tilsvarende til sybase databaser ?

Jeg ved ingenting om sybase så hvis der er en der har overskud til det kunne jeg godt tænke mig at få en lille fortælling om hvad sybase databaser kan, og hvorfor man vælger sybase databaser.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2004 - 19:02 #1
Jeg forudsætter at det er den "rigtige" Sybase du snakker om, den som nu om
dage hedder ASE.

Sybase kommer med 2 GUI:
  Sybase Central
  SQL Advantage
som kan alt det nødvendige.

Endvidere findes der 3. parts løsninger som Embarcadero DB Artisan.

Sybase er en udmærket database.

MS SQLServer er faktisk en klon af Sybase.

Sybase henvender sig til samme kunder som MS SQLServer.

Hvis du kender til MS SQLServer vil du finde Sybase nem at
bruge.

Sybase har haft det hårdt de sidste mange år. De har ikke rigtigt kunnet
slå igennem high end overfor Oracle og DB2 (det kunne Informix heller ikke
og de endte med at blive købt af IBM). Og midend har MS SQLServer presset
dem hårdt. Og lowend har gratis databaserne tager markeds andele.

Sybase har aldrig været særligt udbredt i Danmark, men der er dog
nogen kunder.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. marts 2004 - 15:39 #2
OK ?
Avatar billede csslover Nybegynder
06. marts 2004 - 21:42 #3
helt ok :)