Avatar billede chris-andersen Nybegynder
16. februar 2004 - 17:37 Der er 7 kommentarer

It-Medarbejder opgave

Hey..

Jeg er igang med på min skole, at lave en OSO opgave om It-medarbejder, MEN jeg kan ikke finde en side hvor der står hvad en It-medarbejder laver.

Jeg har prøvet at søge på Google.dk

Håber i kan hjælpe mig med, hvad en it-medarbejder laver på sit arbejde.. =)
Avatar billede JoeX2 Praktikant
16. februar 2004 - 17:45 #1
Mener du SSO opgave?

Hvis du gerne vil vide hvad en it-medarbejder laver så find en it-medarbejder og spørg ham hvad han laver. Alle virksomheder har it-medarbejdere, men der er sikkert ikke 2 it-medarbejdere der laver det samme (så ville den ene jo kunne undværes). Hos mange mindre virksomheder er det en af de andre kontoransatte, som også varetager it opgaverne.

Din skole har sikkert også en it medarbejder, selvom det måske bare er en lære (eller elev) som bliver sat til it opgaverne.
Avatar billede freddy-madsen Nybegynder
16. februar 2004 - 19:30 #2
Hej.

Jeg er meget enig med joex2: find et par stykker af slagsen, og spørg dem.
Jeg har været IT-mand så længe at jeg startede som edb-mand :-)
De første 10 år var jeg programmør, og skrev programmer mest i pascal til DOS (slå det op :-)
De næste har jeg været konsulent, og rejst rundt og opstillet servere, rettet fejl på lokalnet og servere.
Senere har jeg været projektleder, teamleder, har vurderet ny teknologi osv.
Nu er jeg selvstændig, og laver alt det mine (mindre) kunder har brug for, altså alt lige fra indkøb, installationer, telefoni, design af netværk, vedligehold af firewall osv. osv.
Typisk: jo større sted man arbejder, jo mere specialiseret bliver ens arbejde.

Hjalp det ?
Avatar billede cad_service_aalborg Nybegynder
16. februar 2004 - 20:12 #3
Hvad er en IT-medarbejder:
IT står for Intelligent Technology.
En IT-medarbejder er en person der arbejder med IT i en virksomhed/organisation. Han laver oftest opsætningen af maskinerne og er med lige fra indkøb og til levering af computere og tilbehør. Når der er problemer med computeren er han den i firmaet der går ind og løser dem. Han kommunikerer med de andre medarbejdere i virksomheden om indkøb af software.

I mindre virksomheder har økonomichefen som oftest ansvaret.
I større virksomheder kan det godt være en fuldtidsansættelse.
I nogle virksomheder har IT-medarbejderen valgt at outsource arbejdet til en konsulentvirksomhed som så kommer når der er behov for det. Arbejdet er nemlig til tider uoverskueligt svært for den ene, mens en anden kan klare det på 10 sekunder.

En programmør og en projektleder er noget helt andet.
Avatar billede zuiq Nybegynder
16. februar 2004 - 21:57 #4
Se evt. http://www.ice-cube.dk/oso/default.asp?id=1 , der er en SCO, eller noget, opgave om IT.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2004 - 23:18 #5
cad_service>

Jeg troede faktisk at IT stod for "Information Technology" !?

:-)
Avatar billede cybermike Nybegynder
17. februar 2004 - 15:07 #6
IT medarbejder kan jo være alt fra ham der lave kaffe til kontoret (IT supporter) til hackeren nede i hjørnet som sider og holder og hale i firmaets kritiske systemer? Det svarer lidt til at sige 'hvad laver en restuarant arbejder'? jo han er enten kok, tjener, regnskabsmand, leder, fejedreng....etc.etc.you get the point ;)
Avatar billede cad_service_aalborg Nybegynder
18. februar 2004 - 19:58 #7
Ja Arne kunne du ikke have ladt være med at sige det til nogen... (HAHA)