Avatar billede 9els1 Nybegynder
16. februar 2004 - 17:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se andre computere i Workgroup

Hej

Jeg har 2 computere som er koblet op på Internettet via en router. Disse 2 computere kan pinge hinanden, og vi kan godt se hinandens drev ved at skrive f.eks. "\\sn" for at komme ind på min pc. Men vi kan ikke se hinanden når man vælger "Workgroup" ? Er der en løsning på dette ?
Avatar billede 9els1 Nybegynder
16. februar 2004 - 17:17 #1
Glemte lige at sige at man kun kan se sin egen computer når man vælger "Workgroup"
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2004 - 17:23 #2
hvis du går i stifinder og skriver i adress baren : \\navnpådenandenpc
kan du så finde den?
I såfald bør du installere ipx/spx på begge.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2004 - 17:24 #3
har du firewall? hvilken
Avatar billede 9els1 Nybegynder
16. februar 2004 - 18:07 #4
Hej Dannyboyd; det hjalp at installere ipx/spx (det var kun installeret på den ene pc). Lav lige et svar så jeg kan give dig pointene!! Jeg er dybt taknemlig ;-) Endelig virker det som det skal :-))))
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2004 - 18:08 #5
bare godt det virkede
Avatar billede 9els1 Nybegynder
16. februar 2004 - 18:15 #6
Hmmm.....nu kan jeg ikke give dig pointene ? Når jeg trykker på accepter, blinker det bare en gang, og så sker der ikke mere.....hmmm
Avatar billede 9els1 Nybegynder
16. februar 2004 - 18:15 #7
Nu virkede det ;-)