Avatar billede coolstar Nybegynder
16. februar 2004 - 11:48 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

4 dygtige folk der er med på at skabe et computer spil ?

Som det fremgår af overskirften vil jeg gerne have fat i 4 personer som kunne tænke sig at være med til at lave et nyt dansk computer spil. Behøver ikke være noget kæmpe stort pt.

jeg er selv programmør og projektleder, så det jeg også søger er :

2 programmører
2 designere / tegnere
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. februar 2004 - 11:55 #1
Har du et budget?

Er du uddannet projektleder?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. februar 2004 - 11:56 #2
Programmeringssprog eller platform?

/per
Avatar billede coolstar Nybegynder
16. februar 2004 - 11:58 #3
jeg er ikke uddannet, men har ideerne...

hvordan og hvorledes det skal laves skal vi i fællesskab sætte os ned og finde ud af hvad vi kan bedst muligt.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. februar 2004 - 12:02 #4
Vi har vel allesammen nogle idéer. Men de færreste kan udvikle
et funktionelt computerspil, der også bliver en salgssucces.

/per
Avatar billede coolstar Nybegynder
16. februar 2004 - 12:06 #5
det er så det vi 5 skal planlægge og ligge staretgi for...

men vi kan ikke lave det før vi ved hvad vi kan ?
Avatar billede ceec Nybegynder
16. februar 2004 - 12:15 #6
Hvilken type spil snakker vi om?
Hvad skal folks geografiske placering være? (går ud fra engang imellem er man nødtil at mødes)
Hvor meget arbejde forventes der at skulle lægges i det ugentligt (timer)?

/ceec
Avatar billede medions Nybegynder
16. februar 2004 - 12:42 #7
Måske ville det være relevant at spørge om flg.:

Hvad skal der kodes i osv.?
Hvad koder du selv i?
Hvad er formålet?

//>Rune
Avatar billede coolstar Nybegynder
16. februar 2004 - 13:14 #8
Jeg har forestillet mig at vi i fællesskab os som sætter os sammen vil diskutere fordele og udlemper ved de forskellige former for udviklings metoder.

det er klart at det grafiske skal være på figur plan, ehmm og så resten må vi diskutere... ja vi skal nok bruge en 10-15 timer ugentligt vil jeg tro...
Avatar billede medions Nybegynder
16. februar 2004 - 13:16 #9
coolstar> Hvorfor svare du ikke på vores spørgesmål?

//>Rune
Avatar billede coolstar Nybegynder
16. februar 2004 - 13:20 #10
Undskyld rune, nu skal jeg svare mere konkret så :)

jeg koder microsoft platform
Jeg kan ikke sige hva sprog det skal udvikles i, før jeg ved hvilke folk og kompetencer vi har tilrådighed. Og hvad der er den bedste løsning for os...

Formålet er at have det sjovt, give udfordring til os selv og måske se om vi kan få det solgt som er planen...
Avatar billede mranders Nybegynder
16. februar 2004 - 17:10 #11
hvad typr spil er det du lave rpg, adventure, shooter eller strategi
Avatar billede mikker Nybegynder
16. februar 2004 - 17:57 #12
Jeg er klart med som betatester.. :o)

- Mikker
Avatar billede mikker Nybegynder
16. februar 2004 - 18:12 #13
Avatar billede coolstar Nybegynder
16. februar 2004 - 23:12 #14
Planen er 3d spil og ikke de her små platform spil...

havde tænkt på strategi eller adventure spil...
Avatar billede viciodk Praktikant
16. februar 2004 - 23:15 #15
Der er en del spiludviklingsprojekter i gang på http://www.udvikleren.dk/

Du kan evt. oprette en brugergruppe derinde. Eller melde dig til en af de eksisterende grupper.
Avatar billede mranders Nybegynder
16. februar 2004 - 23:18 #16
tror du for svært ved at finde folk før du overhovedet har en ide om hvad du vil lave
Avatar billede coolstar Nybegynder
16. februar 2004 - 23:19 #17
jamen jeg søger folk som har drømmen og lysten så skal vi derfra se hvad vi vil...
Avatar billede mranders Nybegynder
17. februar 2004 - 00:16 #18
ok, min fejl havde læst dit indlæg forkert
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. februar 2004 - 10:10 #19
Hvis du skal lave et 3d spil, så koster licensen til spil udviklings platformen
over 500000 kr. Så du skal regne med et budget på ca. 3.5 mio. kr, samt
en masse frivilligt arbejde...

/per
Avatar billede coolstar Nybegynder
17. februar 2004 - 12:15 #20
hoejrup næppe, så ved du vist ikke helt hva det går ud på :-)

tvivler på de 2 studerende som har lavet det der mafia spil havde 3,5 millioner ;-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. februar 2004 - 12:46 #21
MediaMobsters har kostet 3,5 mio. kr. at udvikle.

/per
Avatar billede coolstar Nybegynder
17. februar 2004 - 12:52 #22
Var det 2 studerende på datamatiker studiet som udviklede det ?
Avatar billede ceec Nybegynder
17. februar 2004 - 14:27 #23
Coolstar jeg må indrømme at jeg er lidt betænklig ved indgangs vinklen, ingen ide, ingen retnings linier osv. Men når det er sagt, så tror jeg også på at folk som har en drøm, og lever den ud, kan gøre noget ud af det. Jeg syntes du skal gå efter drømmen, også selv om folk slynger tal som 3.5 mill ud mod dig. Jeg har lige startet virksomhed, og kan ikke selv afsætte tiden, men held og lykke med projektet.

/Ceec
Avatar billede darq Nybegynder
17. februar 2004 - 14:29 #24
Hvilke mafia spil snakker du om coolstar?
Avatar billede mikker Nybegynder
17. februar 2004 - 18:37 #25
darq>> Hitman?

- Mikker
Avatar billede coolstar Nybegynder
17. februar 2004 - 22:45 #26
nemlig, takker mikker :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. februar 2004 - 11:05 #27
Den første version af Hitman kostede ca. 16 mio. kr. at udvikle.

Men du kan hente flere informationer her: http://www2.ioi.dk

/per
Avatar billede mranders Nybegynder
20. februar 2004 - 13:13 #28
der findes gratis eller næsten gratis 3d motorer, så selvfølgelig kan det lade sig gøre, mener man kan hente half-life motor gratis på deres hjemme side, mener det hedder noget med sdk et eller andet. Hmm håber det gav mening
Avatar billede mranders Nybegynder
20. februar 2004 - 13:19 #29
men tror den bedste måde at få dit projekt op at køre er ved at finde nogen, som du kan finde på en ide med og lave en komplet beskrivelse af spillet med, så hvis det bliver godt er det nemmere at finde frivillige lige nu er det svært for folk at melde sig, da de ikke har nogen ide om hvad de går ind til.
Avatar billede mranders Nybegynder
23. februar 2004 - 14:46 #30
forresten har jeg før søgt efter folk til at finde på en ide til et computer spil og lave en beskrivelse med, så hvis du vil det kunne jeg godt tænke mig at være med. Jeg kan ikke programmere computerspil, kun asp. Jeg kan tegne i hånden men er ikke så god på computer, skriv hvis det har interesse
Avatar billede coolstar Nybegynder
23. februar 2004 - 21:34 #31
mranders jeg er på msn thomas@codevision.dk :)
Avatar billede coolstar Nybegynder
02. marts 2004 - 08:58 #32
lukker og slukker...

mranders lav et svar så du kan få point :-)
Avatar billede mranders Nybegynder
02. marts 2004 - 12:47 #33
jeg behøves ikke point
Avatar billede coolstar Nybegynder
02. marts 2004 - 13:38 #34
okay, lukker så...
Avatar billede trophymanager Nybegynder
13. april 2005 - 23:31 #35
I starter bare med at lave jeres egen 3d-engine. Så er den løst.