Avatar billede mr.gessle Nybegynder
23. september 1999 - 15:25 Der er 14 kommentarer

"Melde" ud overfor IT-branchen

Jeg har igennem længere tid overvejet at begynde på datamatiker-uddannelsen, har gennemført HH, men har nu indset, at det ville være fordelagtigt, at erkende overfor branchen at jeg er et potentielt "offer" og gerne vil forhøre mig om mulighederne for at starte og at få uddannelsen i en privat virksomhed istedet for at påbegynde selve skole-uddannelsen. Er der nogle som ved hvor det ville være hensigtsmæssigt, at melde ud overfor branchen om, at man ønsker at være "datamatiker-elev"?
Avatar billede snowball Novice
23. september 1999 - 15:28 #1
Er datamatiker uddannelsen ikke en "ren skole uddannelse", altså så man ikke skal i praktik før efter endt uddannelse ???

Du mener ikke datamekaniker, vel ?

Snowball
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
23. september 1999 - 15:32 #2
Det er datamatiker uddannelsen jeg mener. Jo selvfølgelig er datamatiker uddannelsen en ren skole-uddannelse.
Snowball, kort sagt ønsker jeg at høre hvad branchen kan tilbyde af lignende grad istedet for at påbegynde den officielle uddannelse.

/mr.gessle
Avatar billede snowball Novice
23. september 1999 - 15:34 #3
Så du vil altså (måske) ha' et job som ufaglært ?

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
23. september 1999 - 15:50 #4
Jeg må nu give snowball ret, jeg mener heller ikke at det er en ren skole uddannelse. En af mine venners venner er i fuld gang m,,ed uddannelsen, han sige r t det er en god og fed uddannelse, men hvor han tager den henne hved jeg ikke noget om.
Hvis du ikke har fået svar når jeg tjekker igen i morgen, så skal jeg se hvad jeg kan finde ud af.
Avatar billede snowball Novice
23. september 1999 - 15:57 #5
Space..: Jeg tror du misfortod mig. Jeg mente netop at det ER en ren skole uddannelse !!!

Datamatiker uddannelsen kan man få på de fleste (hvis ikke alle) handelsskoler !!!

Snowball
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
23. september 1999 - 16:06 #6
Visse firmaer i branchen uddanner deres eget personel og giver dem de kundskaber som de måtte have brug for pga. den meget store efterspørgsel.
Avatar billede snowball Novice
23. september 1999 - 16:10 #7
Så er det jo bare med at finde ud af hvilke firmaer det er, og så få kontaktet dem. Hvis det altså er det du vil !

Snowball
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
23. september 1999 - 17:02 #8
Netop!
Avatar billede overload.dk Nybegynder
23. september 1999 - 18:20 #9
Det er godt at have det på "papir" - tag og forsæt med uddannelsen.
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. september 1999 - 19:34 #10
prøv NOVO nordisk
-evt : websoloution -afdelingen
der lære de folk op fra scratch osse  selvom man er dygtig, da de er lidt anderledes. dDe laver osse deres eget software "FOCUS2" tror jeg det hedder p.t. - jeg ville gerne selv have startet derude men mener selv at jeg er for grøn endnu...
:)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. september 1999 - 21:52 #11
ved i så noget om vilkårende for dataingeniør? lige nu går jeg på mat.gym
Avatar billede Slettet bruger
23. september 1999 - 23:56 #12
Avatar billede chiefone Nybegynder
24. september 1999 - 18:05 #13
Datamatikerudd. er en teoretisk udd. med, afslutningsprojekt der udvikles i samarbejde med en virksomhed. Dette er pricipelt den eneste kontakt du har med erhvervslivet i perioden.

Hvis du ønsker at arbejde indefor edb-branchen, kan du naturligvis være så heldig at finde en virksomhed der vil hyre dig på dit glatte ansigt, eller du kan tage forskellige datanom-kurser f.eks. via fjernundervisning.
Du kan også tage nogle af de interne kursur der i dag findes til mange programmer og emner(Microsoft,Inprise, Cisco) dette afhænger naturligvis af dine lyster og evner. der findes mange andre muligheder end Datamatikerudd.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juni 2003 - 16:09 #14
Lukketid -

/victor-1