Avatar billede andersbodilsen Nybegynder
16. februar 2004 - 08:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke sende mails når min firewall er oppe

Jeg har lige sat en mailserver op... Det fungerer tilsyneladende fint når min firewall ikke er oppe:-) Det er jo ikke en holbar situation. Problemet er at jeg ikke kan sende mails når den er kører. (men godt modtage)

Jeg benytter iptables under rh9. Jeg har bla. tilføjet denne disse linjer:

iptables -A INPUT  -i eth0 -p tcp -s 0/0 --sport 1024: -d $eth0 --dport 25  -j ACCEPT

iptables -A OUTPUT -o eth0 -p tcp -d 0/0 --dport 1024: -s $eth0 --sport 25  -j ACCEPT

Dette skulle efter min bedste overbevisning gøre at jeg kan:

Modtage en tcp pakke på eth0 fra en hvilken som helst addr. til en hver port over 1023, til port 25.

Hvorefter port 25 kan svare tilbage til en hvilken som helst addr. til alle porte over 1023 fra eth0.

Hvorfor kan jeg ikke sende mail med disse instillinger???
Avatar billede hilli Nybegynder
16. februar 2004 - 22:42 #1
Kan jeg anbefale at fjerne OUTPUT filteret?
Avatar billede andersbodilsen Nybegynder
15. maj 2004 - 19:34 #2
Har selv fundet en anden løsning.