Avatar billede stussy Nybegynder
15. februar 2004 - 22:41 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

hvordan laver jeg en simpel firkant ?

hvorfor kan jeg ikke bare lave en simpel firkant med rectangle tool ?

Jeg vil lave en firkant som har en 2 px tyk sort streg UDEN skygger, men som er transperant i midten, og som jeg kan markere, Copy og paste od derved lave flere ens firkanter.

Hvordan gør jeg det i Photoshop elements 2?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. februar 2004 - 22:43 #1
Kender ikke elements, men det gøres sådan i photoshop

lave en firkantet markering med det firkantede markeringsværktøj. Gå derefter ind i rediger og vælg "optegn langs markering" her sætter du stregens farve og tykkelse
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. februar 2004 - 22:50 #2
og skal den være præcis firkantet markerer du først hvor du vil ha' den med venstre musetast, dernæst trykker du på Shift og trækker firkanten.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. februar 2004 - 22:50 #3
det samme gælder for polygon og cirkel.
Avatar billede stussy Nybegynder
15. februar 2004 - 22:52 #4
OK - fint

jeg får nu en fin firkant, men når jeg markerer den og kopierer den og "paster" en ny ind, er denne IKKE gennesigtig, dvs. jeg kan ikke se stregerne fra den første firkant ?

Hvad gør jeg nu galt her ?
Avatar billede meye Nybegynder
15. februar 2004 - 23:52 #5
Det er fordi du ikke kopiere Blending Options.
Når du har din firkant med Stroke (streg langs kant) laver du et nyt layer og flytter det under firkant-layeret i layers-palette. Tryk så på firkant-layeret og tryk Ctrl + E

Så kan du kopiere det :o)
Avatar billede zhark Nybegynder
16. februar 2004 - 00:26 #6
Jeg ved ikke rigtigt med det elements... for mig lyder det som du har fat i noget vektor? I PS er de jo til h for pennene div. firkante/rounder rektangel m.v. men det er vektor og øvers (på tittel linien kan man vælge pen når man laver firkant m.v. - meeen der er kun en paths og, man skal så undet paths taste på på den runde stiple cirkel så bliver paths "levende" og man kan nu fylde den stroke den osv. altså stroke center 2 pix den farve man vil!
Avatar billede zhark Nybegynder
16. februar 2004 - 00:27 #7
alle stavefejl rettes hermed :)
Avatar billede stussy Nybegynder
25. marts 2004 - 21:07 #8
bufferzone
meye

svar venlist og få jeres point :-)
Avatar billede meye Nybegynder
25. marts 2004 - 21:50 #9
a hvad? jeg har endnu ikke forstået Ekspertens pointsystem :(
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2004 - 22:06 #10
ok
Avatar billede stussy Nybegynder
09. maj 2004 - 00:13 #11
svar venligst
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2004 - 00:23 #12
ja, men det gør jeg så ;o)