Avatar billede pur Nybegynder
15. februar 2004 - 19:50 Der er 6 kommentarer

Kan man ikke bruge 2 server på en rouder samtidig??

Som over skriften siger har jeg det problem at når jeg har en pc på en rouder type : linksys feks på port 21 køre den fint med enftp server , men når jeg instalere en pc mere på rouder og vil havde den til at køre på samme måde men evt på port 22 for man kan jo ikke havde 2 pcér på samme port til indgåene ! men den funker ikke!! heller ikke når jeg bytter rundt på portene på pcérene funker det heller ikke ! og jeg har ændret porte i ftp server osv! hvad er der galt!? jeg har spurt mange steder men der er ikke nogle der kan hjælpe kan det virkelig passe ??
Avatar billede kenp Novice
15. februar 2004 - 21:06 #1
næææ du kan da sagtes have 2 servere på hver sin port! men det kan du lige være du skal vælge noget med mere end 1 port imellem, da hvis du ikke har sat din FTP til passiv også skal bruge den port som er 1 nr. lavere! men du kan jo lade den ene køre på standart port også vælge f.eks. port 9000 til den anden!
Avatar billede kenp Novice
15. februar 2004 - 21:07 #2
.
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2004 - 21:08 #3
Lige netop FTP er et sjov område, men du burde kunne connecte på ftp://adressen:22
Avatar billede pur Nybegynder
15. februar 2004 - 23:34 #4
Jeg vil så sige at jeg har brugt fek.s påort 23 og port 24 til 2 pc som sidder i den port hvor alt er åben DMZ (stik 1)porten og den der køre på port 21 køre fint sidder i stik 4 det undre mig meget at det ikke vil lykkes men der er en der har skrevet at det er et ell andet der skal ændres i selve pcén U server står til port 22 og admistartor port til 43958
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2004 - 23:42 #5
Serveren skal være konfigureret til den port du åbnet !

Så hvis det er port 23 skal FTP serveren være sat til at svare på 23.
Avatar billede pur Nybegynder
15. februar 2004 - 23:55 #6
serveren står til fek.s port 9000 på den pc der er i stikket DMZ og rouderen er sat til at åbne port 9000 til ip 192.168.1.102 som den nu hedder og ftp prog. som er TotalCormander skriver jeg ip ard efter fulg at  :9000 osv adgangs kode osv men den forsøger og skriver tilslutningfejl !! det er noget der godt nok giver grå hår for bytter jeg rundt så den anden køre 21/9000 sker der det samme bare om vent!