Avatar billede therealdreamer81 Nybegynder
15. februar 2004 - 19:47 Der er 6 kommentarer

Postfix problem

Jeg har en mandrake med postfix. Jeg kan ikke få den til at sende mails fra php scripts.

Jeg er lidt i tvivl om postfix bruger sendmail til at sende mails med, eller hvordan det fungere. Det virker hvert fald ikke
Avatar billede mfalck Praktikant
15. februar 2004 - 19:49 #1
postfix har en wrapper til sendmail som brude acceptere de samme parametre som sendmail gør
Avatar billede mfalck Praktikant
15. februar 2004 - 19:50 #2
hos mig ligger den i /usr/sbin/sendmail
Avatar billede mfalck Praktikant
15. februar 2004 - 19:50 #3
prøv evt med

man sendmail

Hos mig siger den:

sendmail - Postfix to Sendmail compatibility interface
Avatar billede mfalck Praktikant
15. februar 2004 - 20:10 #4
har du sat

sendmail_path = /sti/til/sendmail i php.ini ?
Avatar billede therealdreamer81 Nybegynder
15. februar 2004 - 22:10 #5
ja, i php.ini har jeg sat
sendmail_path = /usr/sbin/sendmail

men problemet er at jeg ikke engang kan sende mail fra postfix uden php. Altså fra consollen. Jeg tror jeg skal have det op at køre før jeg fixer php delen.
Avatar billede mfalck Praktikant
15. februar 2004 - 23:05 #6
ok - hvordan ser din main.cf ud ? og hvad skriver den i log-filerne når du forsøger at starte postfix