Avatar billede blochmeister Praktikant
15. februar 2004 - 16:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mailto: Problem

Hej
Jeg har et prob.
Jeg har lavet en hjemmeside i ASP.
Mit problem er når jeg ligger tekst ind i databasen, blir det fremvist perfect, men mine Mine Mailto: links, blir vist som: www.minside.dk/info@minside.dk, istedet for Mailto:info@minside.dk

Jeg fatter ikke hvad der sker, er der nogen af jer der gør.
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. februar 2004 - 16:50 #1
Bruger du en funtion som laver links om til klikbare links?
Avatar billede keysersoze Guru
15. februar 2004 - 16:50 #2
når du gemmer links i databasen skal du gemme det i et tekstfelt - ikke noget hyperlink-felt

når du så hiver det ud skriver du;

response.write "<a href=""mailto:" & rs("ditfelt") & """>link</a>"
Avatar billede blochmeister Praktikant
15. februar 2004 - 16:54 #3
den måde jeg har skrevet det på er i ganske almindelig HTML, Keyser, kan du ikke gi mig et eksempel på den kode du har skrevet
Avatar billede blochmeister Praktikant
15. februar 2004 - 16:55 #4
jeg ved godt du har gjort et forsøg, men jeg tror sgu jeg skal ha det ind med en teske
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. februar 2004 - 16:58 #5
I keysersozes forslag, har du f.eks. gemt "min@mail.dk" (og ikke andet)i rs("ditfelt").
Når man så udskriver det, bliver det bare til "min@mail.dk".

Jeg foretrækker ikke at bruge så mange "" tegn.. så mit eksempel:
response.write "<a href='mailto:" & rs("mailfelt") & "'>Send mail</a>"
Avatar billede keysersoze Guru
15. februar 2004 - 17:03 #6
hvis du skriver det i en sammenhængende tekst skal du mere over og kigge hos eagleeye - for så lyder det som om du bruger en funktion der laver links i tekst til aktive links og ikke bare lader det stå som tekst... er det korrekt?

thesurfer >> meget er heldigvis et spm om smag, men det som du foretrækker giver ikke det output der er at foretrække. Selvom meget er tilladt i html, så er det nu en gang mere korrekt at få et output der hedder

<a href="mailto:dinmail@ditdomæne.dk">link</a>

fremfor

<a href='mailto:dinmail@ditdomæne.dk'>link</a>

som dit vil give. Der er ingen funktionel forskel - men at få et output med " er mere korrekt end med '
Avatar billede keysersoze Guru
15. februar 2004 - 17:08 #7
blochmeister >> hvis du kigger på dette link http://activedeveloper.dk/search/default.asp?area=3&size=50&page=1&SearchType=2&keyword=link er der flere eksempler til hvordan man kan omdanne tekst til links. Ikke alle "understøtter" mails, men nogle gør... så prøv dig frem med nogle af dem.