Avatar billede s_f Nybegynder
15. februar 2004 - 14:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trendnet router finder ikke adsl-modem

Hej Ekspertet!

Jeg har lige købt mig en trendnet tw100-s4w1ca router med indbygge 4 ports switch.

Da jeg satte modemmet og en computer til virkede det fint, jeg kunne sagtens gå på nettet.

Jeg ville dog også lige installere den software der fulgte med router, og da gik det galt.

Efter at jeg havde installeret softwaren genstartede min computer, men nu vil routeren ikke finde mit adsl modem mere.

der hvor lyset på routeren skal vise og modemmet er sat i, er der ikke noget lys. og mine pc'er kan ikke gå på nettet.

Jeg har prøvet at resette alt hvad jeg kunne finde både på computeren, og på den knap der sidder på routeren - den finder stadig ikke det adsl-modem.

så nu er jeg lost, og vil meget gerne have hjælp.

Steffen
Avatar billede kenp Novice
15. februar 2004 - 15:41 #1
så afindstaller da det software igen!
Avatar billede davy Nybegynder
15. februar 2004 - 15:54 #2
Hej steffen

Jeg har sammen router og i starten fik jeg lidt problemer check dit firewall.
Det kan også tage lidt tid måske en time tid før dhcp kan finde din router
dhcp fra internetet udbyder.
prøve dit og hvis ikke vend tilbage
Avatar billede s_f Nybegynder
15. februar 2004 - 16:41 #3
Hej igen, knap jeg kan ikke ikke afinstallere den software, jeg tror ikke den ligger nogen steder med at den bare har ændret i noget.

det skal lige siges at jeg har før kun har kørt med switch, så jeg har stadig 4 dynamiske adresser.

Men jeg fik den til at finde mit adsl modem igen, jeg tog strømmen fra den i længere tid. nu kan de 2 andre maskiner godt komme på, men når jeg prøver at få den sidste på (den jeg startede med) så ryger adsl modemmet fra routeren igen.

Jeg tror jeg skal nulstillet et eller andet på den computer der ikke virker med jeg ved ikke hvad.

Steffen
Avatar billede s_f Nybegynder
15. februar 2004 - 16:41 #4
ikke "knap" sry knep ;)
Avatar billede kenp Novice
15. februar 2004 - 17:00 #5
ja goså lavede du endnu en stavefejl ;) Kenp !

sikre dig på den sidste computer at den er sat til at hente ip-adresse automatisk !
Avatar billede s_f Nybegynder
15. februar 2004 - 17:28 #6
Ja den henter automatisk.
Avatar billede kenp Novice
15. februar 2004 - 17:32 #7
kontrollere lige hvilken ip den har!

start ->kør ->cmd ->ipconfig
og sikre dig at den får en ip som hedder noget med 192.168.xxx.xxx
Avatar billede davy Nybegynder
15. februar 2004 - 17:40 #8
Steffen
som jeg har sagt har jeg samme router og en gang om dagen går der en pc'er
ned, jeg skal reboot og reboot før den kommer på nettet
Avatar billede davy Nybegynder
15. februar 2004 - 17:43 #9
Jeg mener selv det er router
Avatar billede s_f Nybegynder
15. februar 2004 - 17:51 #10
Til knep, jo ip'en passer.
Avatar billede s_f Nybegynder
07. marts 2004 - 12:57 #11
jeg har fået en ny router bestilt, der var fejl på den anden, derfor vrkede den ikke :)