Avatar billede Rune Sommer Mester
15. februar 2004 - 13:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

skal blæseren blæse ind eller ud af CPU-risten ?

Hej. Et hurtigt dumme-spørgsmål.
Jeg kan ikke huske om en CPU-køler skal suge luft fra køleribberne eller om den skal blæse ned på!.

Nogen der har et godt bud?
Avatar billede ird Praktikant
15. februar 2004 - 13:29 #1
Ned
Avatar billede ird Praktikant
15. februar 2004 - 13:29 #2
Avatar billede chaoz Nybegynder
15. februar 2004 - 13:29 #3
den skal som ird siger blæse ned mod køleribberne!
Avatar billede ird Praktikant
15. februar 2004 - 13:30 #4
men formange point for det svar :)
Avatar billede Rune Sommer Mester
15. februar 2004 - 13:32 #5
Ligeglad med pointsene. Hvis i vil ha' dem, så giv gerne et svar :-)

Og det ser ud til at jeg lige skal have vendt mine 2 kølere om så...
Og jeg antager så også at det er rigtigt at en blæser oftest blæser luft ud den vej hvor klistermærket sidder. Ikke sandt ?
Avatar billede chaoz Nybegynder
15. februar 2004 - 13:33 #6
yebs
Avatar billede ird Praktikant
15. februar 2004 - 13:34 #7
svar
Avatar billede chaoz Nybegynder
15. februar 2004 - 13:34 #8
ikke på cpu køleren
Avatar billede Rune Sommer Mester
15. februar 2004 - 13:37 #9
chaoz - hvad var det sidste der for noget du skrev?? "ikke på cpu køleren"
Hvad betyder det? og giver det mening?
Avatar billede Rune Sommer Mester
15. februar 2004 - 13:49 #10
Chaos.... ???

Nu skal du ikke gøre mig forvirret. Hvad mener du med det sidste indlæg? Hvis du altså mener noget med det?
Avatar billede espersen Novice
15. februar 2004 - 13:57 #11
den SKAL blæse IND mod CPUen !! (som ird siger !)
Avatar billede Rune Sommer Mester
15. februar 2004 - 14:01 #12
I got it. Men jeg forstår ikke chaos' udtryk: "ikke på cpu køleren".
Avatar billede espersen Novice
15. februar 2004 - 14:25 #13
gør jeg heller ikke *G*
Avatar billede Rune Sommer Mester
15. februar 2004 - 15:03 #14
Sådan lige til en ligegyldig oplysning, kan jeg nævne at min cpu er blevet ca. 1,5 grader varmere efter jeg har vendt begge mine blæsere om (til at puste ind på køleribberne)
Avatar billede espersen Novice
15. februar 2004 - 15:44 #15
det var da egentlig underligt !  - men kan måske skyldes at der ikke er den store luftgennemstrømning i dit kabinet efter at CPU-blæseren vender korrekt. Derved kommer det varme luft måske ikke så let ud af kabinettet mere...
Avatar billede Rune Sommer Mester
15. februar 2004 - 16:13 #16
AAAAaaaaarrrrgggghhhhhhhhhhh.
Nu begynder min PSU-blæser også at larme mere, efter jeg har vendt CPU-kølerne om.
Den har fået en lille fin overtone, hvilket tydeligt kan høres, når det eneste jeg normalt kan høre fra min PC er min skærm!