Avatar billede lgu Nybegynder
15. februar 2004 - 13:00 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

Spil på nettet

Vi har to PC'er , en router , Web-speed fra TDC og vil gerne spille Steam på begge PC'er på samme tid.
Vi har 2 spil og 2 CD key, det har virket før jeg downlodet firewall fra TDC, det har vi slettet igen og har nu XP på begge maskiner og kun en gratis AVG Anti-virus.
Avatar billede xzein- Nybegynder
15. februar 2004 - 13:08 #1
hvad er der galt?
Avatar billede lgu Nybegynder
15. februar 2004 - 13:24 #2
den ene PC kommer på , spiller OK.
Så vil den anden spille kommer på Steam OK, så bliver den første PC smidt af.
Du spørger måske om fejl meddelserne, det er mine to drenge der spiller, skal jeg spørge dem ?
Avatar billede lgu Nybegynder
15. februar 2004 - 13:27 #3
De har også kunnet spille LAN, men det er heller ikke muligt længere.
Vi har afinstaleter og instaleret flere gange, det har ikke hjulpet.
Man er også nødt til at lokke på den eksisterende konto ellers siger spillet at emailen er i brug og PC key er brugt.
Avatar billede xzein- Nybegynder
15. februar 2004 - 15:46 #4
bruger de samme e-mail adr. ?
Avatar billede kenp Novice
15. februar 2004 - 15:46 #5
det er ganske simpelt! problemet er at i har en router! og når man har det så viser man den samme ip ud af til! og det er der flere spil som ikke kan finde ud af, så derfor bliver den ene kastet af når den anden kommer på.
Avatar billede lgu Nybegynder
15. februar 2004 - 15:58 #6
Hej, Nej de bruger ikke samme email add.
Jeg kan ikke forstå hvorfor de så kunne spille på samme tid de første dage vi havde routeren.
Vi kender flere der kan spille på to PC'er bag en router.
Kan det måske lykkes hvis vi lokker på Steam med den samme key og mail addrasse ?
Avatar billede xzein- Nybegynder
15. februar 2004 - 16:01 #7
det kan nok ikke lade sig gører.
Avatar billede xzein- Nybegynder
15. februar 2004 - 16:01 #8
jeg har oss en ven hvor de kan spille 2 bag router
Avatar billede lgu Nybegynder
15. februar 2004 - 16:24 #9
hej
Ider efterlyses
Jeg bliver tosset af at man slosser om at spille
Avatar billede lgu Nybegynder
04. juli 2004 - 22:42 #10
Kan det løses ved at købe en ekstra Dynamisk IP adresse hos TDC ?
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2004 - 08:18 #11
ja det kan det sagtens, men så kræver det også at i kobler jeres router fra.
Avatar billede lgu Nybegynder
05. juli 2004 - 17:18 #12
Hej kenp
Hvorfor skal vi tage routeren fra ?
hvor skal alle ledningerne så gå hen, hvad med vores netværk ?
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2004 - 17:59 #13
grunden til at det kræver at du fjerner din router er ellers vil det ikke hjælpe med endnu en ip-adresser det er derfor!

og hvis du ahr en swich så kan man godt lave et netværk selv om man ikke har en router.
Avatar billede lgu Nybegynder
05. juli 2004 - 18:08 #14
Hej

Jamen jeg fik at vide at jeg skulle købe en router ellers ville PC'erne være alt for sårbare ud ad til.
Kan routeren så bruges som swich ?
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2004 - 18:14 #15
kun hvis du kan slå NAT (network adresse translation fra)
Avatar billede lgu Nybegynder
05. juli 2004 - 18:56 #16
Hej kenp

Jeg akn ikke finde noget på manualen , kan du måske ?

Varenummer: 240230

Producent: NorthQ

Varenavn: NQ9100 Broadband Router, ADSL Gateway Router with 4 ports switch, Plastic cover

Model:

Lagerstatus:  Kan ej købes for tiden

Agent:

Pris: DKK 349,00

PRODUCENT: NorthQ
MODEL: NQ9100 - Broadband Router
INFO: Er lavet med plastik cover. Indbygget 4 ports switch
LAGERSTATUS:
REKLAMATIONSRET: 24 Mdr.
SERVICE: Reklamation formidles af shg.dk
Kontakt support@shg.dk eller 87342201

Se NorthQ opsætningsmanual her

Du kan downloade Acrobat Reader her

YDERLIGERE INFO:
HASTIGHED: 10BASE-T/100BASE-TX
ANTAL PORTE: 4 (Plus en uplink til modemet)
TILSLUTNING: RJ-45
MÅL (HxBxD): 30x187x100mm
PLUG & PLAY: Ja
TRANSFER MODE: Full/Half duplex mode
BUFFER: kb
LYDSDIODE: Ja
INDBYGGET BLÆSER: Nej
MAX LÆNGDE:
- 10MBIT: Kategori 5 UTP til 100 m
- 100MBIT: Kategori 5 UTP til 100 m
- Router til switch: Kategori 5 UTP op til 100 m

DRIVER: Windows 95 Windows 98/SE, Windows Me, Windows NT, Windows 2000, Windows XP

SPECIELT: Ekstern strømforsyning.
Links

Til producentens hjemmeside  http://www.northq.dk/products/i_broadban...

Link til denne side:  http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240230
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2004 - 20:43 #17
det starter med punkt 2.4 i manualen står der hvordan du kan sætte den op med flere offentlige ip-adresser! så du kan bruge 2 så i begge kan spille online samtidig
Avatar billede lgu Nybegynder
06. juli 2004 - 20:25 #18
Hej kenp

Jeg prøver indtil nu tak for hjælpen
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2004 - 21:03 #19
så lidt.
Avatar billede lgu Nybegynder
07. juli 2004 - 17:41 #20
hvordan lukker man dette sp ?
Avatar billede lgu Nybegynder
07. juli 2004 - 17:58 #21
der er desværre ikke noget af dette der virker
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2004 - 18:09 #22
enten beder du den person som skal have  point om at ligge et svar eller masrker dit eget navn og trykker accepter.
Avatar billede webrex Nybegynder
07. juli 2004 - 18:14 #23
tror du ikke det hjælper hvis du slår firewall'en fra? Så kan man da godt spille? Men der selvfølgelig en grund til, at I har fået den... men fra TDC hmm... nå ok! :)
Avatar billede lgu Nybegynder
07. juli 2004 - 19:37 #24
Hej webrex
Det hjælper ikke AT SLÅ firewall fra.
det er en firewall på routeren ikke fra TDC
jeg har sat port nr til CS ind i routeren
det hjælper heller ikke.
Jeg har slået Zone alarm fra, det hjælper heller ikke
Jeg har idag talt med en hos wepseed der lød som om han viste noget, men må ikke hjælpe mig med routeren da det ikke er en TDC, har siger at nu hvor jeg har to DYNAMISKE IP add. skal det virke.
MEN DET GØR DET IKKE
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2004 - 20:36 #25
du ahr jko så ikke gjort som der er skrevet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede lgu Nybegynder
07. juli 2004 - 23:04 #26
hvad har jeg ikke gjort ?
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2004 - 23:06 #27
koblet det til uden om din router! har du også prøvet at sætte den op med 2 ip-adresser din rotuer.
Avatar billede lgu Nybegynder
07. juli 2004 - 23:35 #28
ja lige nu tror jeg jeg har fundet ud af at sætte 2 ip add. op
Sætte det op uden om routeren kan jeg ikke lige finde ud af da mange af ledningerne er gæmt i væggen
Nu tester vi lige CS igen
Avatar billede lgu Nybegynder
08. juli 2004 - 00:42 #29
Men det virker STADIG ikke
Hvad f...... gør jeg forkert el. hvad mangler der ?
Nu går jeg i seng
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2004 - 08:01 #30
hvis du har sat dem til uden om routeren, så er det et firewall problem på dine computere.
Avatar billede lgu Nybegynder
08. juli 2004 - 17:06 #31
jeg giver op, kan ikke finde ud af det.
Kender en programør som har sat det op for os
Venter på han kommer fra ferie