Avatar billede ladyhawk Nybegynder
15. februar 2004 - 12:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udglatte omrids på tekst.

Jeg har scannet et logo in i photoshop fra et visitkort. Baggrunden skal klippes væk. Hvordan får jeg teksten til at stå klart uden at det ser "kantet" ud?

Jeg arbejder i PhotoShop 6.0 engelsk version.
Avatar billede cdc Novice
15. februar 2004 - 12:06 #1
ville nok bruge marque tool (lasso) til det. Et fedte arbejde men det kan lade sig gøre
Avatar billede schaefner Juniormester
15. februar 2004 - 12:06 #2
eller pentool og så lave en clipping path
Avatar billede ladyhawk Nybegynder
15. februar 2004 - 12:09 #3
Er der slet ingen måde hvor jeg kan undgå at bruge lasso'en? Jeg syntes nemlig ikke at det bliver godt. Jeg har set det blive gjort før, men jeg ved ikke hvordan
Avatar billede cdc Novice
15. februar 2004 - 12:13 #4
Jeg bruger kun den til opgaver som dette, har dog ikke prøvet pentool.
Husk også lige at du skanner logoet ind meget stort. Klip i det mens det er stort, og resize det så bagefter ned til den størrelse du skal bruge. På den måde kan du så få rene linier rundt, selvom det skulle være lidt hakket efter din klippning
Avatar billede flyveren Nybegynder
15. februar 2004 - 12:22 #5
skriv teksten ind på ny... og for gud skyld, hvis du kan undgå at skrive tekst i ps, så gør det. Det er aldrig optimalt med tekst i pixels
Avatar billede ladyhawk Nybegynder
15. februar 2004 - 12:24 #6
Ok. Det prøver jeg. :o)

Er der andre der har gode ideer?

Hust lige at komme ind som svar, hvis du vil have del i pointne. :o)
Avatar billede spe Nybegynder
15. februar 2004 - 12:45 #7
Vælg baggrunden ud med et af selektionsværktøjer og når du har valgt baggrunden så sæt Select->Feather til 1 pixel og slet så baggrunden.

Er ikke optimalt som flyveren skriver, at have tekst i pixels så kan du komme af sted med det så skriv det selv på ny.
Avatar billede ladyhawk Nybegynder
16. februar 2004 - 08:16 #8
Det ser da bedre ud end det jeg har prøvet hidtil.

Hvilket program anbefales så til tekst?