Avatar billede messiahdk Nybegynder
15. februar 2004 - 01:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Min computer genstarter konstant

Hej eksperter...!

Jeg har nu i 2 ugers tid haft det mest belastende problem - min PC bliver konstant ved med at komme med BSoD (Blue Screen of Death) og det er forskellige fejlmeddelelser den kommer med hver gang....
remser lige dem op jeg kan huske

Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
BAD_POOL_CALLER
Page_fault_in_nonepaged_area
og så har der været lidt med nogen .sys filer
afd.sys
win32k.sys og
Hidparse.sys

jeg har prøvet at pille al hardware ud af computeren for at se hvad der kunne være galt opdateret alle drivere og firmware, men den blev ved.
Jeg har lige checket min EventViewer igennem hvor følgende fejl viser sig ret ofte:

DCOM got error "The service database is locked. " attempting to start the service winmgmt with arguments "" in order to run the server:

Jeg ved dog ikke om den har noget med sagen at gøre

Kan det have noget med at gøre at jeg for ikke så pokkers lang tid siden solgte den ene af mine ram klodser  (har kørt en test på de 2 sidste og der var ingen fejl)

Her er mit system

Asus A7N8X Deluxe
Barton 2500+
2x 512MB Samsung PC2700 RAM
Hercules 9700pro
Audigy2 (bulk)
og en Promise TX2 ultra133 IDE controller

håber i kan hjælpe...
Avatar billede avj Nybegynder
15. februar 2004 - 01:51 #1
prøv at tjekke din strømforsyning, har selv lige haft samme problem, det hjalp først efter at jeg fik nyt kabinet, det var, for mig, ikke nok at kun at skifte strømforsyningen.

//avj
Avatar billede messiahdk Nybegynder
15. februar 2004 - 02:20 #2
det er ikke så lang tid siden jeg anskaffede mig en Antec Truepower 550W, så håber da ikke det er det :/
Avatar billede messiahdk Nybegynder
15. februar 2004 - 03:26 #3
det ser ud som om den genstarter når der f.eks bliver hentet en fil fra mig over netværket. ved ikke om det har noget med den der DCOM fejl at gøre

DCOM got error "The service database is locked. " attempting to start the service winmgmt with arguments "" in order to run the server:
Avatar billede avj Nybegynder
15. februar 2004 - 03:44 #4
jeg ville nok alligevel prøve at kikke nærmere på strømforsyningen. desværre er det ingen garanti at du lige har lige har fået nyt.

mit bedste bud  :-|
// anne
Avatar billede ird Praktikant
15. februar 2004 - 10:33 #5
Må indrømme mit bud er virus kombineret med du ikke har hentet alle updates til windows.
Når man formatere sit system og geninstallere det, er det et godt råd at du ikke er på nettet samtidigt.
Hent SP1 ned hvis du har xp, og brænd dem ud på en cd. Derefter formatere du systemet, hvorefter du smider alle updates på, og samtidigt lukker din Dcom
Avatar billede ird Praktikant
15. februar 2004 - 10:34 #6
Avatar billede messiahdk Nybegynder
15. februar 2004 - 15:24 #7
det første jeg gør når jeg lige har formateret er at opdatere windows og min antivirus. Jeg kører også med WinXP med sp1. Men jeg prøver lige den der med at lukke DCOM og ser om det virker.
Kan det være mit netkort der skaber de problemer??  (det sker somsagt ofte når der bliver hentet fra mig via netværket)
Avatar billede ird Praktikant
15. februar 2004 - 15:27 #8
prøv at fjern det via enhedsorienteringen og genstart din pc
Avatar billede ird Praktikant
16. februar 2004 - 08:31 #9
Fik vi klaret skidtet, eller skal vi arbejde lidt mere :)
Smider et svar i tilfælde af det hjalp, men ellers afviser du bare

Ha en god dag

/Ird
Avatar billede messiahdk Nybegynder
16. februar 2004 - 21:06 #10
det sker godtnok ikke så ofte mere, men problemet er dog ikke helt løst. Men det er ligemeget for jeg har bestil en AMD64 3200+ og Asus KV800 Deluxe (tror jeg nok det hed) så håber jeg det hjælper :)
Avatar billede ird Praktikant
17. februar 2004 - 09:08 #11
lukker du her så??
Avatar billede messiahdk Nybegynder
17. februar 2004 - 12:51 #12
ja, den kører rimelig stabilt nu, men ikke problemfrit
Avatar billede ird Praktikant
17. februar 2004 - 12:54 #13
Hvad gør den den ikke skal?
Avatar billede messiahdk Nybegynder
19. februar 2004 - 18:28 #14
den kommer med en lidt småfejl hist og her, men ikke noget jeg ikke kan leve med :).
Den kommer f.eks med en fejl hvergang jeg lukker internet explorer ned osv.
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 08:32 #15
prøv at geninstallere IE